Beantwoord

Ik heb een laptop nodig.

  • 20 January 2020
  • 7 reacties
  • 231 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties

Heyo,

Ik zit alweer in ne laatste jaar van het MBO. Ik heb bijna me opleiding filiaalmanager niv 4. afgerond, en zit nu dus te denken over een vervolg opleiding. Ik moet zelf nog kiezen wat voor opleiding ik exact kies, maar daar maak ik een andere topic over zo.

Voor de mensen die zich misschien afvragen, en die mij al beetje kennen. Ik heb vorig jaar me vmbo tl diploma behaalt, hoe kan ik nu dan al in mijn examen jaar van het MBO zitten. Dat komt omdat deze opleiding maar 2 jaar duurt eigenlijk. En vooral bedoelt was voor mensen die van 4/5 havo snel via het MBO door wouden stromen naar het HBO. Maar omdat ik zelf al erg veel wist van wat er in een winkel allemaal gebeurt, en wat af wist van bedrijfskunde en commerciële economie mocht ik het 1e jaar overslaan en zo bam meteen 2e jaar beginnen. het begin was best pittig, maar ik sta nu een mooie 6,8 gemiddeld, dus ik maak me niet veel zorgen.


Maar daar gaat deze topic niet over. Als ik naar het HBO ga, dan heb ik een hele goede en snelle laptop nodig.

Wat de school me aanraadt:

Processor: minstens i5, maar i7 of hoger is beter, en je bent zeker dat hij lang mee gaat.

Opslag: 1TB.

Nou weet ik zelf wel het een en ander van processors en SSD of HDD dus dat is niet echt een probleem. Alleen ik zie mega veel laptop merken en soorten, en ik vroeg me af welke laptop merk, en soort het beste is voor de opleiding. 

Om iets meer info te geven. Ik weet nog niet exact welke opleiding ik ga kiezen, maar ik ga veel gebruik maken van Excel, video bewerking, en ik moet snel dingen op kunnen zoeken op internet. Als een kleine pre zou ik ook graag de laptop willen gebruiken voor het maken en verwerken van Twitch streams, Video's voor Youtube en Twitch. 

Ik zit veel al te twijfelen tussen een Lerarenopleiding Geen idee welk vak of Commerciële Economie of misschien toch Small business.


Als er hier mensen zijn die veel weten welke laptop waarvoor goed is, of voor mij een laptop kan vinden zou dat super tof zijn. 

Wat ik graag wil bij de laptop: een i7 of hoger (Dat is een i9 dan), Het liefst een SSD en HDD opslagruimte en dan 125GB SSD en 1000HDD, bijvoorbeeld, een videokaart het liefst een GTX 1660 of hoger voor video bewerking en sommige games. En vooral ik wil dat de laptop iets bijzonders heeft, of er bijzonder uitziet, niet zoals een normale saaie laptop, maar er mogen geen disco lampjes onder het toetsenbord zitten, daar worden de leraren niet zo blij van. Mijn Budget: €1700/€2600,-. Als hij goedkoper is dat natuurlijk ook altijd goed. 

Dus ik hoop dat iemand mij verder kan helpen met het vinden van de beste laptop voor mij!

See Ya!

Spookyzx.


 

icon

Beste antwoord door Anonymous 23 January 2020, 10:11

Bekijk origineel

7 reacties

welke laptop precies zou ik niet weten,

vaak worden macbooks wel gebruikt voor video editing en photo shop

 

 

hey 

 

ik zal het is aan me vader vragen dat hij het aan zijn ict mannetje vraagt maar daar heb ik 1 ding voor nodig. 

ik zou het namelijk echt niet weten wat ik zou moeten sturen 😅 ik heb verstand van andere dingen op een laptop niet van die dingen. 

als jij nou je vragen duidelijk stelt dan kopieer en plak ik het wel even. 

 

1 ding weet ik zeker. neem nooit maar dan ook nooit een Lenovo! want die zijn echt slecht. de mijne is al 4x in 2 jaar naar de maak gemoeten omdat de software niet goed was of zo. en ben daardoor 500 euri kwijt geraakt.

 

groetjes blue 

Heey,

Blue, dat zou top zijn!

Ik heb een laptop nodig voor me HBO en misschien zelfs Universiteit opleiding in waarschijnlijk Commerciële Economie. Bij deze opleiding maak ik erg veel gebruik van videobewerking, Excel, en moet ik dingen snel kunnen opzoeken en verwerken. 

De laptop moet minstens over de volgende punten beschikken:

  • Processortype i7 of i9.
  • Opslag ruimte het liefst 125GB SSD en 1000HDD, Meer of anders mag ook.
  • RAM 16GB
  • Inch 15.6 inch, een 14inch kan ook nog.
  • Videokaart GTX 1660, of hoger.
  • Bijzondere uitstraling
  • Beeldscherm volledig van glas, dus ook de randen.
  • Budget ligt tussen de €1700,- tot max €2800,- Lager is natuurlijk ook goed.

Ik wil als het mogelijk is de laptop ook graag gaan gebruiken als stream middel voor Twitch. Hier bedoel ik mee dat ik mijn Video's er op kan bewerken, of kan aanpassen. Het zou helemaal tof zijn als ik via de laptop kan gamen en streamen, maar daarvoor is er een krachtige processor en videokaart nodig volgens mij. 

Maar. Er mogen absoluut geen discolampjes onder het toetsenbord zitten, dat is niet toegestaan.

Ik hoop dat het zo iets duidelijker is!

See Ya!

Spookyzx.

hey 

 

ik heb míjn naam er in gezet haha en voor de rest heb ik heb gestuurt naar me vader. en gevraagd of hij dat kan vragen aan die icter.

hij heeft ook de laptop voor me vader aangeraden en het scherm er bij en nog veel meer dingen. 

dus komt vast goed!

die icter is best druk dus ik weet nog niet wanneer je andwoord krijgt. 

 

groetjes blue

Heyo,

Thanks Blue!

Ik heb genoeg tijd hoor, school begint pas weer in september.

See Ya!

Spookyzx. 

hey

 

die icter stuurde deze link. ik heb hem zelf niet bekeken dus dat mag jij doen 😉 

 

groetjes blue

Thank you Blue!!

Hier kan ik zeker wel een geschikte laptop uit kiezen.

Echt enorm bedankt!

 

See ya!

Spookyzx. 

Reageer