Skip to main content

Hey allemaal

Ik ben sinds deze week naar me nieuwe school en ik ben dus een zij-intromer. Alleen we hebben dus deze week een soort van instructie week en het ging echt vreselijk. Ik heb wel met een meisje kunnen praten die naast me zat,alleen waarschijnlijk haat ze me nu omdat ik boos naar haar keek blijkbaar. En de rest van de kinderen zijn niet mijn type vrienden en ze lijken een beetje op pestkoppen. Er waren ook een paar jongens in mijn klas in dezelfde tram als mij en ze zaten zo naar me te kijken en gingen rodellen over me en deden racistisch tegen me.De meisjes zitten me ook allemaal vies aan te kijken ofzo.

Ik ben maar 1 dagje naar school geweest voor die instructie week en voor de rest ben ik gewoon thuis gebleven. Ik voel me wel echt super schuldig sinds ik dan gelijk mijn reputatie slecht maak alleen ik ben zo bang om naar school te gaan sinds ik op me vorige school ben gepest.

Alleen mijn ouders zeggen dat ik gewoon naar school moet en worden boos als ik dan niet ga. Ik heb zelf een psycholoog en ik wil graag vragen om een vrijstelling van school te krijgen. Want ik ben gewoon zo bang om naar school en naar buiten te gaan. En school zorgt voor mij voor mentale problemen.

Alleen ik weet dus niet hoe ik vrijstelling kan vragen en hoe ik het mijn ouders moet uitleggen.Want ik heb wel een school diploma nodig om te gaan werken. Alleen het is gewoon zo moeilijk en eng om weer naar te school te gaan.

Heeft iemand misschien tips?

Hey!

Ik snap wat je bedoelt ik wilde ook niet naar school na de 1e dag, omdat ik dacht dat ze me stom vonden, ik dacht dat mijn reputatie al slecht is, maar nu in de 2e week is het veel beter ik praat al met klasgenoten ik durf docenten aan te spreken, omdat ik nu geen stres heb voor school.

Ik snap goed dat jou situatie wel anders is, want er werd over jou racistisch geroddeld en de meisjes keken raar naar jou. Je situatie is veel lastiger. 

Ik heb paar tips:

1. Ga niet gelijk van de slechte perspectief naar die meiden kijken die je raar aankeken het kan zo zijn dat je het denkt, omdat je je niet zeker voelt. Ik had het ook in de 1e week ik dacht dat iedereen was naar me raar aan het kijken.​​​​​​​​​​​​​​

2. Probeer om wel naar school te gaan, want het kan zo zijn als bij mij dat het beter zou gaan.

1. Als het tocht niet goed gaat praat erover met je ouders en ook psycholoog en je kan misschien met je mentor of met vertrouwenspersoon ervoer praten en als het nog steeds slecht gaat gaan  dan kun je misschien school veranderen.

(Nederlands is niet mijn moedertaal dus er zijn misschien paar foutjes)

Reageer