Hoi allemaal. Ik ben een meisje van 14 en ik ga maandag met school op eindejaarsexcursie. Het is van maandag tot donderdag en ik heb best veel last van heimwee. Als ik nog dicht in de buurt zit dan gaat het vaak wel maar ik woon in het noorden van Nederland en ik ga naar de ardennen.
Verder ben ik ook bang dat ik ongesteld ga worden op kamp. Meestal wordt ik rond de 10e ongesteld en ik ben nu al twee week aan het hopen dat het eerder is maar ik heb nu dus de kans dat ik op kamp ongesteld wordt. Meestal merk ik wel als ik ongesteld wordt want dan wordt ik chagrijnig en misselijk maar door de school stress ben ik dat continue.
Maandag vertrekken we met de bus en ik weet niet hoe lang het rijden is maar ik ben bang dat ik echt heel erg wagenziek ga worden. En als ik te lang in een krappe ruimte zit dan kan ik ook echt heel gestrest raken.
De eerste dag gaan we eerst een stuk lopen en dan moeten we zelf een bivak (3 palen en een zeil) bouwen. Het nadeel is alleen dat ik prima kan lopen maar ik heb een hele zwakke knie waardoor ik eerst gewoon loop en dan kan het zijn dat ik door mijn knie zak of dat het gewoon voelt dat er een mes vanuit mijn knieholte door mijn knie wordt gestoken. En dan kan ik vaak niet meer normaal lopen en krijg ik last van mijn heupen en rug. Ik heb wel een knie brace (iets dat je op je knie doet voor ondersteuning) maar ik wil niet dat mensen mij raar aan gaan kijken dat ik het ene moment wel goed loop maar het andere moment niet.
Een vriendin van mij leent ook spullen die we voor de eerste dag nodig hebben en ze wil dat maandag hebben. Ik ben dus nu bang dat zij verwacht dat ik het in een handige tas heb gestopt terwijl ik het haar duidelijk heb gemaakt dat het gewoon in een big shopper zit. Of dat het blijkt dat de spullen die ik haar leen dat niet goed zijn volgens haar.
De rest van de nachten slapen we met ongeveer 6 personen in een hutje. En ik praat in mijn slaap dus ik ben erg bang dat ze dan nog een ding vinden om mij over te pesten.
Ik ben ook bang dat mijn broer mij gaat bellen. Hij heeft de gewoonte om te kijken of ik op school ben of niet (daar hebben we een app voor). En als ik niet op school ben dan belt hij mij vaak. En ik heb hem al een berichtje gestuurd met dat ik op kamp ga maar heb kennende heeft hij het niet gelezen.
Maar mijn moeder heeft ook een gewoonte om te doen als ik er niet ben. Zij denkt dat ze mij helpt door mijn kamer op te ruimen als ik er niet ben. Maar als ze dat doet ben ik juist alles kwijt en ik vind het altijd heel vervelend als ze dat doet. Vaak zet ze dan ook mijn raam open en trekt ze alle stekkerdozen eruit en dan ook nog de stekkers die erin zitten. Dus dan kom ik vaak thuis en dan wil ik mijn telefoon aan de lader ofzo en dan ga ik slapen en wordt ik de volgende ochtend wakker met een lege telefoon. Maar ze kan ook gewoon die knopjes op de stekkerdozen uit zetten zodat ik dat zelf ook makkelijk weer aan kan doen. En ik heb haar al honderden keren gezegd dat als ik niet op mijn kamer ben dat ik dan niet wil dat zij op mijn kamer is. Maar ze blijft het negeren. En ze word altijd boos als ik op haar kamer haar raam dicht doe of haar gordijnen dicht maar ze denkt dat ik het wel goed vind als zijn mijn gordijnen en raam open doet.
Ik denk dat dat alles wel is en als er toch meer is dan zijn er nog prachtige reacties waar ik het kan typen. Heeft iemand een oplossing voor in elk geval 1 van de problemen?