Hey, ik weet niet wat voor niveau je gaat doen maar onderschat het niet. Het lijkt misschien makkelijk en zonder leren kan je vast wel 7tjes halen. Maar je kent het dan niet goed genoeg. De brugklas is echt de basis van je hele middelbare schoolcarrière. Ik kan je vertellen, nu wil je nog goede cijfers halen, dus ga er nog voor, later krijg je een stuk minder zin erin en ga je minder doen. Het is dan goed om die basis te hebben want dat loodst je dan echt door de 4e en te heen.
Dus doe het nog nu je het kan en dan kan jij later de fame pakken omdat je tienen haalt zonder te leren :)
Hier een 14 jarige in de 3e klas.
Voor mij was het erg lastig om bij de groep te horen omdat iedereen veel ouder was (Ik was 12 de rest al 14 of 15).
Maar natuurlijk heb ik tips.
1) probeer goed te staan bij docenten maar wordt niet de teachers pet.
2) wees jezelf maar probeer je ook een klein beetje aan te passen.
3) ga geen mensen pesten. Niemand mag je dan en je hebt niemand echt om je heen.
4) probeer niet teveel tegen de docenten in te gaan maar je mag wel een klein beetje brutaal zijn.
5) (ik zie veel brugklassers dit doen) neem niet al je boeken mee. Ik zie veel met veel te grote en zware tassen terwijl je vaak maar 2 of 3 boeken nodig hebt.
6) draag je tas comfortabel. Heel veel hebben hun tas op hun onderrug hangen en zo ontstaan rug klachten.
7) als je muziek wilt dan moet je daar om vragen en vaak mag het van docenten
8) echt de docenten met meneer, mevrouw en u aanspreken.
9) als je een lastige naam hebt en docenten spreken het verkeerd uit dan mag je ze verbeteren.
10) probeer je agenda zoveel mogelijk te gebruiken. Niet voor je rooster maar voor je huiswerk en planning.
11) als iets niet lukt twijfel dan niet en vraag andere mensen
Ik hoop dat je er nog wat aan hebt
Hey! Er staan al super tips maar misschien voegen de antwoorden in dit topic nog wat voor je toe! https://forum.kindertelefoon.nl/school-en-studie-39/brugjaar-87194?tid=87194&fid=39
Veel succes!
Liefs, Tover xxx
Heyy!
Je zat dit jaar toch al in de brugklas?
Hey ik heb heel veel belangrijke tips
- ( de meest belangrijke) praat met veel mensen! Ga je niet focussen op 1 persoon om mee te praten maar praat met zo veel mogelijk mensen.
- wees je zelf - maak je huiswerk
- ga niet stoer doen tegen docenten of oudere kinderen (je staat dan voorschut)
- heel veel school spullen zijn onnodig dus je hoeft niet het hele lijstje af te werken
- en heb vooral heel veel plezier
Hoi @Jesse08 nope ik ga na de zomervakantie naar d emiddelbare.. zou best kunnen dat je het ergen hebt gelezen. Ik ben vorig jaar hiero begonnen
Voor iedereen: super bedankt hier heb ik noue cht iets aan!
Hier ga ik ook veel aan hebben. Aan dit topic. Wel heb ik nog iets: https://youtube.com/@goharsguide?si=aYtH4K-_p0WHuA4q
Dit is een (engels) YouTube kanaal dat tips geeft voor school
Groetjes mij @Anoniemxv
Normaal zeg ik wees jezelf, Maar op de middelbare was ik buitengesloten als furry…
Vertel hoe je echt bent aan goede vrienden, die je begrijpen.
Heb ik ook gedaan.
Groetjes, FurReality
Hoii
Ik ga na de vakantie naar de 2e.
Aan het begin is (denk ik) iedereen wel verlegen, maar ik raad je aan op nog steeds wel contact te zoeken. Op een bepaald moment weet je wel een beetje hoe iedereen is en hoe ze tegen je doen, en heb je misschien al vrienden. Verder raad ik niet aan om heel stoer tegen de docenten te doen of te doen alsof je zelf heel veel waard bent. Je moet jezelf blijven, maar het is ook belangrijk om je soms een beetje aan te passen. Voor echte vrienden hoef je je niet heel erg aan te passen onthoud dat. En ik raad nog aan om gewoon je huiswerk te maken en goed te leren voor toetsen.
Verder zie ook al veel tips van anderen!
Hoop dat dit iets helpt!
Doeiii
Onnodige quote verwijderd
@smokey
ik ga ook nr de middelbare!!!
Aangezien er best veel mensen op dit forum zijn die al wel op de middelbare school zitten, hebben julie tips om bijvoorbeeld een goede indruk te maken, om huiswerk te doen of wat je juist wel of niet moet doen om vrienden te maken?
Ik ben benieuwd!
Smokey
een fursuit dragen of staarten is niet handig. maar een hoodie met een kat erop is denk ik wel prima. ik heb zelf geen huiswerk maar doe wel goed je best maar overdrijf niet. je kan gewoon kleren dragen die de andere ook dragen. op social media kan je nog meer tips vinden, ik zit namelijk nog maar net 3 weken erop.