Skip to main content
Vraag

ik ga maandag op kamp

• September 13, 2025
  • 5 reacties
  • 125 Bekeken

Forum|alt.badge.img+6

Hoi, ik ga maandag op kamp.

ik heb er zin in, maar ik maak me toch een beetje zorgen. Ik ben bang dat ik niet goed slaap. Ik bedoel ik slaap altijd al niet goed, maar ik ben bang dat de docenten het merken en dan veel gesprekken moet hebben, waar ik niet al te veel zin in heb.

of misschien doe ik wel wat fouts. Misschien maken ze zich wel heel erg zorgen om mij.

ik weet het niet.

5 reacties

Cantaloupe
Forum|alt.badge.img+8
  • Vaak actief
  • September 13, 2025

Heyy ​@Zeepsopje ,

Ik denk dat je niet bang hoeft te zijn hoor, wel meer mensen slapen dan niet goed🙃❤ Denk eerder dat ze dan met je meedenken hoe je beter kan slapen, maar niet perse echt heel erg over doorvragen❤

Liefs❤

Wolf
Forum|alt.badge.img+19
  • Ster
  • September 13, 2025

Dat klinkt heel herkenbaar en logisch dat je daarover piekert. 😊 Kamp is leuk, maar ook spannend omdat je uit je gewone omgeving bent.

Slecht slapen is normaal op kamp. Heel veel mensen slapen de eerste nachten minder goed. Dat hoeft helemaal geen probleem te zijn. Docenten letten wel op, maar vooral om te helpen. Ze willen dat iedereen zich veilig voelt. Als je weinig slaapt, zullen ze dat meestal gewoon begrijpen, zonder er meteen grote gesprekken van te maken.Je hoeft niets fout te doen. Kamp is bedoeld om plezier te hebben, niet om getest te worden. Zelfs als je eens iets vergeet of ongemakkelijk bent, is dat helemaal oké.

Misschien helpt het om iets vertrouwds mee te nemen (bv. een kussenhoes, muziek, een boekje) zodat je makkelijker tot rust komt. En als je tóch merkt dat je slecht slaapt: je kan dat kort benoemen (“ik slaap niet zo goed maar het gaat wel”) zonder dat het meteen een groot ding wordt.

Veel plezier!

xx liefs Wolf 🐺

Forum|alt.badge.img+6
  • Topic-opener
  • Vaak actief
  • September 14, 2025

Ja maar het is best wel problematisch, want ik ga voor vijf dagen op kamp en we gaan heel veel dingen doen en ik moet een beetje meedoen met alles anders krijg ik geen punten. En de docenten maken zich al heel veel zorgen om me.

Wolf
Forum|alt.badge.img+19
  • Ster
  • September 25, 2025

Ik snap dat je je niet zo goed voelt en bang bent voor kamp, vooral als je alles moet doen voor punten. Maar als je je niet goed voelt, moet je dat echt tegen een juf of meester zeggen. Ze maken zich al zorgen, dus ze willen je vast helpen. Je hoeft niet alles perfect te doen, gewoon je best proberen. En als iets niet lukt, is dat oké! 💛

xx liefs Wolf 🐺

Forum|alt.badge.img
  • Weet de weg
  • September 26, 2025

Vervelend dat je zo slecht slaapt! IK heb het ook. Eerst uren piekeren en draaien, en dan wanneer het al veel te laat is pas inslaap vallen. Mijn tip is: Ga de de komende dagen optijd naar bed. dan slaap jemisschien niet super op kamp, maar heb je wel wat extra slaap als je vertrekt. (en wees eerlijk: eigenlijk slaapt niemand toch goed op kamp:)) Als je echt heel moe bent, zorg dan dat je op de momenten dat je vrije tijd hebt, dat je dan even gaat liggen, powernapjes als je heel moe bent kunnen goed helpen. Hoop dat ik je heb geholpen.

Gr. SlimpieDimpie