Skip to main content
Vraag

Ik ben terug, maar met problemen

• December 8, 2025
  • 4 reacties
  • 81 Bekeken

Lupus
Forum|alt.badge.img+21

Hey, ik kom denk ik terug als ik de motivatie hou. Überhaupt in het leven. Want het gaat gewoon niet zo goed op school 

Goed, waar moet ik beginnen? Eerst tijdens Duits een tijdje geleden, blijkbaar is er een regel op school dat je niet naar de wc mag tijdens de les (raar), maar ik moest heel nodig dus ik vroeg nog een keer, mag ik naar de wc? Toen moest ik nablijven. Toen zei ik tegen iemand, nu moeten we samen nablijven! En mijn naam werd weer opgeschreven. 

Uiteindelijk hoefde ik niet na te blijven, volgensmij omdat een stuk of 7 kinderen om dezelfde reden moesten nablijven. Hier was ik al geïrriteerd door.

Dan mijn mentor, zo f- enorm vervelend is ze. Vandaag tijdens Periode werd ze boos op mij omdat ik niks deed, maar ik was met wél met iets bezig. Na de les werd ik eruit gehaald om te kijken of ik wel alles had opgeschreven in mijn schrift wat af moet. En raad eens? Ik kon het niet vinden! Geweldig. Dus werd ze weer helemaal boos op mij... Wat haat ik haar.

En blijkbaar had ze in de lerarenkamer gezegd dat ik altijd smoesjes heb, omdat mijn handwerk leraar ineens zei dat ik altijd smoesjes heb, omdat ik niet aan het werk was terwijl ik op haar aan het wachten was! Ik wist namelijk niet wat ik moest doen. 

Voor mijn gevoel zijn gewoon alle leraren tegen mij, of tenminste de belangrijkste. Ik word er moet van. Ik krijg volgend schooljaar een nieuwe mentor maar ik weet niet of ik dat overleef. Zeker niet als ik dit elke dag heb, dat red ik gewoon niet.

Lupus 

4 reacties

LunaKT
Forum|alt.badge.img+1
  • De Kindertelefoon
  • December 8, 2025

Hii ​@Lupus 

Wat vervelend dat er zo veel tegen zit op school. Maar wat knap dat je het hier op het forum komt delen!

Onthoud dat je er niet alleen voor staat. Je kunt met De Kindertelefoon elke dag van 11:00 tot 21.00 uur bellen (0800-0432) of met ons chatten als je anoniem je verhaal wil delen of samen met de Kindertelefoon wil kijken hoe je je situatie kunt verbeteren. Ook kan je voor hulp of ondersteuning contact opnemen met 113 Zelfmoordpreventie via www.113.nl.  Zij zijn 24 uur per dag bereikbaar via telefoon en chat.

In Vlaanderen is er ook een hulplijn, waar je kunt bellen, chatten en e-mailen. Hun website vind je via https://www.vlaanderen.be/organisaties/zelfmoordlijn. Ook zij zijn dag en nacht bereikbaar.

Heel goed van je dat je dit durft te vertellen!

Veel sterkte!

Groetjes,

Luna de Kindertelefoon. 

Cantaloupe
Forum|alt.badge.img+8
  • Topper
  • December 9, 2025

Heyy lieve ​@Lupus ,

Ah jeetje 😓❤

Eerst tijdens Duits een tijdje geleden, blijkbaar is er een regel op school dat je niet naar de wc mag tijdens de les (raar), maar ik moest heel nodig dus ik vroeg nog een keer, mag ik naar de wc? Toen moest ik nablijven. Toen zei ik tegen iemand, nu moeten we samen nablijven! En mijn naam werd weer opgeschreven.

Dat is echt heel overdreven en slaat nergens op.. Vind sowieso dat je gewoon naar de WC moet kunnen gaan als je echt nodig moet maar nablijven omdat je daar 2x naar vraagt is echt niet oke..😬  Is er misschien iemand anders op school waar je dat tegen kunt zeggen? Of bijv. een afdelingsleider ofzo.. Iemand mag die docent daar wel op aanspreken :/

Denk eig vooral dat bijv. je mentor zo denkt van smoesjes omdat veel mensen dat wel doen.. maar daar moet jij dan niet de dupe worden en is nu wel zo.. :(  Misschien helpt het nog om een keer als je haar alleen spreekt buiten de les er nog over te beginnen? En dan hopelijk als ze een wat beter humeur heeft..❤ 

Veel liefs❤

Tover01
Forum|alt.badge.img+20
  • Ster
  • December 9, 2025

Hey! Fijn om je weer te zien! Ik ben het eens met ​@Cantaloupe . Wat een stomme regel. Hier moet je echt even over praten. Wat kunnen sommige mensen toch raar en streng doen ook 🤔en over hoe het verder op school gaat zou je met een vertrouwenspersoon kunnen praten want zoals ze je nu behandelen dat is echt fout. 

Liefs, Tover xxx

Lupus
Forum|alt.badge.img+21
  • Topic-opener
  • Ster
  • December 10, 2025

Hoi hoi, ik begin te twijfelen of het wel echt een regel is, want meerdere andere mensen zeggen van niet. Dus ik ga het morgen aan de conrector vragen.

Wat betreft mijn mentor, nu wilt ze ineens een gesprek met mij én mijn moeder woensdag... Ik ben benieuwd hoe dat uitloopt.

Gelukkig heb ik haar nu alleen op maandag en dinsdag, want ik heb twee mentoren:) (die geven elke dag aan het begin periode)

Groetjes Lupus