Skip to main content
Vraag

ik ben bang om te blijven zitten

• 29 januari 2025
  • 2 reacties
  • 32 Bekeken

ik ben een meisje van 14 jaar, ik zit in een 3 atheneum havo klas, wat best raar is,  ikzelf zit op de havo. 

maar ik sta 7 tekortpunten. ik mag er maar 1 staan voor een kernvak (wiskunde, nederlands, engels) en een voor een ander vak. óf 2 voor een niet-kernvak. het probleem is dat ik het waarschijnlijk niet meer kan ophalen, want ik sta voor zowat alle vakken mogelijk tekort terwijl ik zo erg mijn best doe met leren. ik heb ook ADHD dus dat maakt het wat moeilijker om op te letten in de les, maar ik probeer het wel.

ik ben heel bang om te blijven zitten. ik heb er zo lang over gedaan om vrienden te krijgen en om in een oké klas te zitten en dat wil ik niet allemaal weggooien. ik ben in klas 1 met de dood bedreigt door klasgenoten van mij in de whattsap klassen groepsapp.

ik wil echt niet alles overnieuw beginnen. ik heb wel een vriend van mij die een klas lager zit, dus in principe zou ik nog bij hem in de klas kunnen komen, maar ik wil het het liefst gewoon halen.

en mijn kat is gisteren overleden, dus ik weet het allemaal  niet meer.

kan iemand mij helpen?

2 reacties

Boterbloempjee
Forum|alt.badge.img+8

Hii,

Awh jeetje wat naar zeg en wat erg dat je kat ook nog eens is overleden 😔😓. Het kan helpen om het hier met je docent of mentor over te hebben ( voor ondersteuning/ hulp , iets anders) Maar vergeet niet dat het niet erg is om te blijven zitten, snap wel dat je het liever niet wil maar jij kan hier ook allemaal niks aan doen en hoef je jezelf echt niet hard te gaan pushen, dat vraagt juist heel veel. Denk dat het verstandig is om met je mentor te praten, misschien weet hij/ zij mogelijkheden waardoor je ook niet alles overnieuw hoeft te doen en misschien valt er iets te regelen.. Hoop dat je er wat mee kunt 😊💜

Veel liefs 🤗

Forum|alt.badge.img+3
  • Praat goed mee
  • 78 reacties
  • 3 februari 2025

Je kan alleen jezelf helpen

en van je kat is kut maar ja… shit happens

vraag op tijd hulp bij je ouders of je mentor of een leuke docent.  Hoe langer je wacht … hoe niet- beter

En ga gewoon leren.  Als je tijd hebt om hier te kijken en je vraag te typen heb je ooi tijd voor huiswerk

sorry…

Cookiestatement

We gebruiken cookies om je bezoekerservaring te verbeteren en om analyses te kunnen maken van het forum. Ga je akkoord, of ga je door naar het forum, dan ga je akkoord met ons cookiebeleid.

Cookie instellingen