Vraag

Huiswerk maken, leerwerk en interesses

  • 25 October 2023
  • 4 reacties
  • 50 Bekeken

Reputatie 7
Badge +2
  • Praat goed mee
  • 113 reacties

Hey allemaal!

Dit is een soort van vragenlijst, denk ik? Beantwoord aub eerst wat je voor niveau doet! (havo, wvo etc) Ik doe wvo+.

Hoeveel van je huiswerk maken jullie? Bij mij in de klas doen sommige echt helemaal niks volgens mij, en anderen boeit het niet echt, ze maken alleen dat wat ze in de les al hebben gemaakt. Dus hoe zit dat bij jullie? ikzelf probeer alles te maken maar ik krijg het meeste ook in de les af en moet thuis alleen nog maar een half uurtje eraan besteden. Soms heb ik dan ook niet alles af maar dan meestal een a, b of c'tje van een vraag niet. 

Hoeveel leerwerk hebben jullie? Hoeveel tijd besteden jullie aan het leren voor een proefwerk? Ik doe een week van tevoren leren voor een proefwerk maar dan ook iets van een half uurtje per dag of nog niet eens, en haal dan meestal 7ens en 8ens. 

Hoeveel tijd besteden jullie aan interesses in de richting school? Dus bijvoorbeeld je vind wiskunde heel erg leuk en steekt daar dan veel meer tijd in dan andere vakken. Ik persoonlijk vind filsofie heel erg boeient ook al krijg ik dat niet op school maar het hangt wel met school samen. Anderen uit mijn klas kijken heel erg raar op als ik vertel dat ik gisteren een paar uurtjes met ChatGPT aan het klooien was en die aan het leren was dat 1+1=3 maar dat wou die uiteindelijk niet accepteren, dus toen ben ik maar het gaan leren te zeggen wat voor tijd het is. ChatGPT 3.5 kan dat namelijk niet en ik heb geprobeerd het dat de leren (vraag tussen door, wat voor gender in de grammatica heeft ChatGPT of AI?) heeft soort van gelukt. Of ik kan me ook dagen of jarenlang bezig houden over een vraag. Bijvoorbeeld waarom is een bal rond? of waarom heeft een cirkel 360 graden? of dingen over tijd. Sterrenkunde interessert me ook een beetje en dan ga ik daar ook dus heel veel info over verzammelen die ik waarschijnlijk nooit van me leven nodig heb. Waarom ik dit leuk vind? Weet ik niet, maar he heb je al weer een vraag! Als ik over zoiets begin dan kijkt me iedereen raar aan en verstaat er helemaal niks van. Hebben jullie ook zoiets?
Bedankt voor het antwoorden alvast! Dit onderste stukje kwam tijdens het schrijven op dus is niet zo belangrijk om op te antwoorden. 

Nog even wat nuttige info: toen ik dit aan het schrijven ben draait mijn brein helemaal door zoals elke dag, het is 22:42.39 uur de 25.10.2023 of volgens Kurzgesagt het jaar 12023.

Liefs Caiya


4 reacties

Reputatie 7
Badge +9

Hoihooi, 

Ik neem aan dat je vwo bedoelt met wvo? Ik zit nu in leerjaar 4 gymnasium met een NT/NG pakket. Meestal besteed ik op school zo’n uurtje aan hw en thuis een uur tot 2 uur. 

Leerwerk voor toetsen bestaat vaak uit 1 of 2 hoofdstukken bij mij. Bij Nederlands en Engels is het vooral theorie, wat nogal meevalt en Latijn bestaat uit zo’n ~200 woorden per toets en 10 lessen en grammatica. Levenbeschouwing en Maatschappijleer zijn ook 2 hoofdstukken. Ik begin zo’n 3-4 dagen van tevoren en besteed dan makkelijk 2-4 uur per vak per dag. Ik stond voor alle vakken in de 3e tussen de 8,7 en 9,8 

Qua interesses richting school besteed ik vooral tijd aan Latijn en Natuurkunde. Ik hou echt van de Latijnse taal en ik wil misschien meedoen aan de Natuurkunde Olympiade in de 5e en/of 6e. Ik probeer overigens echt hoog te scoren voor deze 2 vakken door meer te leren lol. Lukt me best goed. 

Maar Natuurkunde vindt ik vooral leuk omdat je het op alles kunt toepassen. Ik denk er weleens aan tijdens het voetballen en fietsen lol. 

Groetjes!!

Reputatie 7
Badge +11

Hey @Caiya,

Hoeveel van je huiswerk maken jullie? Bij mij in de klas doen sommige echt helemaal niks volgens mij, en anderen boeit het niet echt, ze maken alleen dat wat ze in de les al hebben gemaakt. Dus hoe zit dat bij jullie?

Ik doe vwo! Ik maak bijna al het huiswerk,  maar soms heb ik gewoon geen zin, dus doe ik het dan niet. In mijn klas denk ik dat de meeste de helft ofzo maken van het huiswerk. 

Hoeveel leerwerk hebben jullie? Hoeveel tijd besteden jullie aan het leren voor een proefwerk?

hoeveel leerwerk ligt aan het vak, maar het is voor mijn gevoel best wel veel. Hoelang ik leerwerk verschilt ook per vak. Van 3 dagen tot 3 weken. 

Hoeveel tijd besteden jullie aan interesses in de richting school? Dus bijvoorbeeld je vind wiskunde heel erg leuk en steekt daar dan veel meer tijd in dan andere vakken.  ​​​

Nou, ik heb niet echt een intresse voor een vak dus ik steek daar niet meer tijd in

wat voor gender in de grammatica heeft ChatGPT of AI?) heeft soort van gelukt. Of ik kan me ook dagen of jarenlang bezig houden over een vraag. Bijvoorbeeld waarom is een bal rond? of waarom heeft een cirkel 360 graden? of dingen over tijd. Sterrenkunde interessert me ook een beetje en dan ga ik daar ook dus heel veel info over verzammelen die ik waarschijnlijk nooit van me leven nodig heb. Waarom ik dit leuk vind? Weet ik niet, maar he heb je al weer een vraag! Als ik over zoiets begin dan kijkt me iedereen raar aan en verstaat er helemaal niks van. Hebben jullie ook zoiets? 

ik heb dit soms ook wel ja, maar je moet gewoon jezelf zijn!
Bedankt voor het antwoorden alvast! graag gedaan!

Liefs Caiya

groetjes, @Monkeyboy08 

Reputatie 7
Badge +11

Hey @Caiya! Ik doe gymnasium!

Hoeveel van je huiswerk maken jullie? Ik doe meestal alles, maar ik heb het systeem dat ik van tevoren schat hoeveel tijd het gaat kosten, en dan zet ik een timer. Als de timer stopt voordat ik alles heb gemaakt, plan ik het of een andere keer in, of ik accepteer dat ik het niet af heb.

Hoeveel leerwerk hebben jullie? Ongeveer 1 ding per dag, niet heel veel ig.

Hoeveel tijd besteden jullie aan het leren voor een proefwerk? Ik start ongeveer 4/5 dagen van tevoren met leren, en dan elke dag een kwartiertje. Het ligt aan het vak wat ik daarvoor haal, maar meestal heb ik een acht, maar dat maakt niet veel uit op mijn school. Voor bijvoorbeeld Frans haal ik vaak een zes ofzo.

Hoeveel tijd besteden jullie aan interesses in de richting school? Ik doe dit niet zoveel, maar ik vind de drie kunstvakken erg leuk, dat zijn muziek (zolang ik maar niet hoef te zingen), theater(ligt aan de docent, maar het is wel leuk) en beeldende vorming (MIJN FAVORIET!!!!). Thuis teken en schilder ik graag, dus je zou kunnen zeggen dat ik daar veel mee doe.

Ik hou zelf ook heel veel van astrologie, dus sterrenbeelden, de karaktereigenschappen van verschillende sterrenbeelden en hoe dat allemaal zit. Ook heb ik zulke vragen zoals waarom is een bal rond? Daarom vind ik wiskunde leuk, want doordat ik veel met zulke vragen bezig ben, begrijp ik ook vaak waarom je iets moet doen met wiskunde.

 

Liefs,

  1.  
Reputatie 7
Badge +2

Ene als je me in het echt kent, dan is deze tekst best wel vanzichsprekend en weet je wie er achter Caiya zit. Ik hou het namelijk niet onwaarscheinlijk dat mensen die vrienden van me zijn ook op dit forum zijn. Dan kom alleen naar me toe, er zijn dingen die nog niet iedereen moet weten, maar waar ik het hier wel over heb. Dankjewel hiervoor, Caiya

Reageer