Huiswerk


  • Anonymous
  • 0 reacties
Hoii,

Ik zit nu in de eerste klas en ga volgend jaar dus naar de tweede.
Ik heb heel veel huiswerk, en vooral leerwerk en ik heb nu helemaal geen tijd meer van mezelf en ik zit niet lekker meer in mijn vel en als het niet meer gaat heb ik afleiding nodig en kan ik niet meer verder met huiswerk en leren.

X

11 reacties

Hii, bij mij helpt het om tegelijk drukke muziek te luisteren, dan is het depressieve gedeelte van mijn hersenen afgeleid zodat mijn andere deeltje nog een beetje door kan werken
bedankt voor de tip, ik ga het proberen!
Hey,
Wat, mij vooral helpt is vooral alles goed inplannen. (Ik ga volgend jaar naar de 3de) Hoelang moet ik leren voor dat vak? En welke dagen doe ik dat. Als je gewoon goed de les volgt zul je zien dat leren steeds minder word. Als je snapt wat ik bedoel het is makkelijk en je beheerst de stof sneller. Maar bij jou zit er dus iets in de weg. Je voelt je niet lekker in de vel. Dat is naar. Je kan naar muziek luisteren. En als het leren echt even niet gaat stop! Neem tijd voor je zelf. Accepteer het dat jij je op dat moment zo voelt. En niet denken van ik moet leren ik moet dit afkrijgen! Dat zorgt voor stres. En dan ga je later verder. Als je je niet lekker in je vel voelt praat met iemand die je vertrouwd! En dan kunnen jullie er misschien samen uit komen wat een betere methode voor jou is om te leren. En dan jij je beter in je vel gaat voelen. Dus vooral alles goed inplannen! Zorg dat je week overzichtelijk is dan week je wanneer je het druk hebt en wanneer je vrij bent. Veel succes! Xx
Ik denk dat plannen het belangrijkst is, wat kan helpen is het huiswerk te maken op de dag dat je het opkrijgt.
Mocht je moeite hebben met het plannen, kan je altijd naar je mentor gaan om te overleggen, dat is immers zijn/haar taak
Ik heb het wel eens geprobeert in te plannen, maar ik kan me daar nooit aan houden. Met mijn metor kan ik het niet overleggen, want hij kan niet plannen en is geen goede mentor. Ik ga het wel proberen om nu een [lanning weer te maken.
Wel bedankt voor de tips.
Hey,
Wat, mij vooral helpt is vooral alles goed inplannen. (Ik ga volgend jaar naar de 3de) Hoelang moet ik leren voor dat vak? En welke dagen doe ghj dat. Als je gewoon goed de les volgt zul je zien dat leren steeds minder word. Als je snapt wat ik bedoel het is makkelijk en je beheerst de stof sneller. Maar bij jou zit er dus iets in de weg. Je voelt je niet lekker in de vel. Dat is naar. Je kan naar muziek luisteren. En als het leren echt even niet gaat stop! Neem tijd voor je zelf. Accepteer het dat jij je op dat moment zo voelt. En niet denken van ik moet leren ik moet dit afkrijgen! Dat zorgt voor stres. En dan ga je later verder. Als je je niet lekker in je vel voelt praat met iemand die je vertrouwd! En dan kunnen jullie er misschien samen uit komen wat een betere methode voor jou is om te leren. En dan jij je beter in je vel gaat voelen. Dus vooral alles goed inplannen! Zorg dat je week overzichtelijk is dan week je wanneer je het druk hebt en wanneer je vrij bent. Veel succes! Xx



Ik heb het wel eens geprobeert te plannen alleen ik kan me er niet aan houden. Heb je daar nog een tip voor?
Bedank voor de tips!
Hi,

Misschien is jouw mentor van volgend jaar wel goed met plannen. Als je het gevoel hebt dat de mentor meer kan, zou ik jouw probleem al vroeg aangeven, zodat hij/zij je daarmee kan helpen.

Je kunt ook eens aan je vrienden en/of klasgenoten vragen hoe zij dit doen.

Een planning maken is stap 1, je er aan houden is stap 2, dus zorg maar eerst dat je dan stap 1 onder de knie krijgt en dan pas hoef je je zorgen te maken over stap 2.

Gr. Pin
Ik hoop wel dat mijn mentor volgend jaar wel kan plannen, alleen krijg ik waarschijnlijk dezelfde mentor. Omdat er maar twee klassen zijn op het nieveau dat ik doe.
Bij stap 1 haak ik al af omdat ik het altijd vergeet...

Bedankt voor de tip.
Hoii, heb precies hetzelfde probleem als jij, tis alleen bij mij nu al veel erger geworden dan het was. Ben bang dat ik depressief ben, maar ik weet wat je voelt! Ik hoop dat het zsm beter met je gaat!???❤️
hoi,

je kan veel hw sneller laten gaan als je niet alles in 1 keer wilt doen maar je een duidelijk goede planning maakt van je week. dit kan je meer rust geven met het leren van toetsen.
Als je de informatie voor een toets goed kent, stoppen met verder leren en gewoon iedere avond doornemen, zo blijft het toch hangen in je gedachte.
je 'denkt' dat je depressief bent.
wacht niet af hoe dit zich verder ontwikkeld en ga nu naar je ouders of docent toe (iemand die je vertrouwt) ze zullen dan misschien samen met jou een oplossing zoeken

- reacties samengevoegd door de Kindertelefoon ivm leesbaarheid. -

Reageer