Hoofddeksels en Telefoons op school

  • 31 October 2023
  • 4 reacties
  • 46 Bekeken

Reputatie 4
Badge +2

Hey!! 

Telefoons op school.

Ik vroeg me af, wat vinden jullie van het telefoonverbod wat er gaat komen/wat er al is (op sommige scholen)? Ik zit ergens op school waar er een andere school pal naast staat, en daar mogen de telefoons helemaal niet meer mee. Niet in kluisjes, niet in de les, niet eens in de pauze, gewoon niet. Ik woon op een eiland en ben bijna 4 uur onderweg naar school, ik heb mijn telefoon oprecht nodig als ik naar school moet. Ik vind dit best oneerlijk. wat vinden jullie? helemaal niet, gewoon houden, of in kluisjes? 

 

Hoofddeksels. 

dit is ook zo’n ding. op de meeste scholen is het verboden of niet toegestaan om een hoofddeksel te dragen. Natuurlijk zijn hoofddoeken en dingen zoals hoofddoeken anders, maar bijvoorbeeld een hoedje, ik hou heel erg van mijn donkerrode, paars achtige hoedje, maar die staan ze niet toe op mijn school. maar het is onderdeel van mijn outfit. het is een accessoire. Hetzelfde met petten. Sommige kinderen vinden het gewoon fijn om een petje of iets dergelijks op hun hoofd te hebben. Moet toch gewoon kunnen? Ik vind zolang er geen heftige teksten en plaatjes op staan het gewoon moet kunnen. Wat vinden jullie hiervan?

 

Schaakgirlll

I don't care about what you forget, but never forget to love yourself💗


4 reacties

Reputatie 7
Badge +11

Op mijn school is het hetzelfde, maar je kan toch gewoon na schooltijd appen en alles? Dat doe ik ook.

Ik snap dat van de hoofddeksels ook niet, ik draag zelf een koptelefoon, maar dat mag wel.

Ik kan niet echt uitgebreid antwoorden, mijn laptop is bijna leeg.

 

Liefs,

          M.

Reputatie 7
Badge +11

Hoi @schaakgirlll,

Van de telefoons: ik snap dat die mensen willen dat de telefoons uit de lokalen zijn, maar ik vind wel dat je hem.wel gewoon in de pauzes mag gebruiken of in je kluisje,  dus ik ben er deels mee eens / oneens.

Van de hoofddeksels: ik vind dat echt onzin,  is ook op mijn school zo die regel. Ik vind dat je gewoon een petje op mag doen hoor, zolang er geen heftige dingen op staan.

Groetjes @Monkeyboy08

Reputatie 7
Badge +12

Hey!  Ik ben het helemaal met je eens, wij hebben geen petjes verbod behalve als er kwetsende teksten opstaan. En mobielverbod heeft mijn school wel,maar je mag 'm wel meenemem en in je kluisje doen. Ik vind dat je school wel een uitzondering hoort te maken zodat ie wel in je kluisje mag. Is dat niet uit te leggen? Of door je ouders misschien?  Van die petjes en hoedjes vind ik ook flauw.  Als je 'm in de les verplicht af moet doen snap ik nog maar niet verder in de gangen en pauzes , dat zou je zelf moeten weten vind ik.

Liefs Tover xxxx

Reputatie 7
Badge +9

Ben het met je eens. Telefoonverbod is vgm een beetje ver, ik vind het een goed idee om ze te verbannen uit de les, maar niet helemaal bijv. in de pauze. Zoals je zei: kinderen hebben dat ding gewoon nodig voor hun veiligheid.

Ook eens over hoofddeksels, ook als ik naar Frankrijk kijk denk ik: ?? Waarom mogen kinderen geen abaya/hoofddoek dragen op school? Ik vind dat alle religieuze stukken op school moeten kunnen, want het kan volgens mij niet voor gevaarlijke situaties zorgen. Petjes en hoedjes zijn gewoon kleding en snap niet wat het probleem is lol, net als brillen tbh

Groetjes!!

Reageer