Hey allemaal!
Ik heb zelf een prima klas, op een paar kinderen na. Vaak weet ik ze wel te ontwijken, niet dat ze interesse hebben om mij te irriteren ofzo, maar voor veel klassen worden groepjes gemaakt, en dan zit ik wel vaak bij ze. Ik zal ze 1 voor 1 beschrijven:
D:Ik ken haar al sinds groep 6, zij zat in groep 7, maar is in groep 8 naar een andere school gegaan, omdat ze “gepest“ werd. (Ze was zelf een pester). Maar vorig jaar is ze bij mij in de klas gekomen, omdat ze is blijven zitten. Ze zit iedereen te plagen, maar veel vinden dat meer pestgedrag. Ze maakt altijd gemene opmerkingen, denkend dat ze grappig is, maar zodra je dat terug doet, is het niet meer grappig of leuk en ben jíj de pester! Ik zit met haar bij Latijn, en ik weet nooit echt wat ik moet zeggen als ze zo'n opmerking maakt of iets gemeens zegt.
E:Dit is die vriendin van D. Zij is bij mij in groep 7 gekomen, en ik heb met haar en een ander meisje gefietst de eerste week. Maar ik was altijd nét op tijd, en dan ging zij allemaal vervelende opmerkingen maken, en met dat meisje roddelen over mij, terwijl ik daar nog fietste! Ik had toevallig een elektrische fiets, en na die week, toen ik alleen fietste, kwam en kom ik ze soms nog tegen. En dan haal ik ze in, en dan zegt ze altijd dat ik expres zo hard fiets, om stoer te doen (wat niet zo is). Op school heeft ze ooit een gerucht gehoord dat ik haar haat, wat ik nooit heb gezegd, maar wel zo is. En ze doet een beetje zoals die D.
M: Dit is een jongen uit de klas. Hij is niet heel erg, maar wel vervelend. Hij is een brutaaltje, zoals elke klas wel heeft. Hij heeft overal wel een mening over, en zodra de docent hem toespreekt, zegt hij snel "sorry mevrouw” of "het spijt me meneer, ik zal het nooit meer doen!” om het vervolgens weer te doen. Hij hoort ook allemaal geruchten, en is niet bang dingen te vragen. Vandaag weer: "klopt het dat jij en die genderfluïd fixs hebben?” Terwijl R gay is of : "Waarom draag jij altijd een koptelefoon” “gewoon omdat het fijn is” antwoord ik dan. En dan "Waar luister je naar? ” "O, maar dan klopt het niet wat je zegt” en altijd dat soort dingen. Ik weet nooit wat ik moet antwoorden.
G: Dit is een iets ander verhaal. Hij is wel een beetje zoals die M, maar sinds dat ik hem heb aangegeven bij de meneer van het Leerlingencentrum, doet hij gewoon normaal tegen me. Maar hier is het probleem: Ik heb hem mijn lader geleend. Hij heeft hem daarna niet meer terug gegeven, en in plaats van het mee naar huis te nemen, heeft hij het gewoon bij de gevonden voorwerpen gegooid, alsof hij niet eens wist wie ik was. Daardoor was ik het bijna kwijtgeraakt. Ik wil hem hier nog wel voor aanspreken, maar ik vind dat doodeng, en ik weet niet wat ik moet zeggen.
Er zijn nog wel een paar vervelende kinderen in de klas, maar ik heb nu ook een vriendengroepje van 3 andere klasgenoten, dus dat is wel oké.
Tsjonge, het was niet de bedoeling om het zo lang te maken, maar bedankt voor het lezen!
Liefs,
1000
( namen veranderd in letters vanwege de anonimiteit )