Skip to main content
Ik heb wat problemen met het uitspreken van het geluid van de letters "sch", net als in het woord schildpad. Dit geluid is niet in het Engels en dus weet ik niet hoe ik het moet uitspreken. Kan iemand mij tips geven? 

I think you're English so... Als ik fout zit, dan kun je gewoon Google Translate gebruiken.

So I see you're trying to pronounce "schildpad" but the "sch" is kinda difficult for you. So I recommend pronouncing it as an s and then a short r (s - r). I hope this helps.

Lots of love, justGhast

Hii @Dutchisfunny,

Ik reageer wel ff in het Nederlands dat vind ik wel zo makkelijk dus ik hoop dat je dat kan lezen😅

Misschien kan je op YouTube zoeken naar filmpjes waarin ze uitleggen hoe je deze klank het beste kan leren uitspreken? Moet wel zeggen dat de de '’sch'’ klank echt een van de lastigste klanken is in de Nederlandse taal dus dat wordt wel echt goed oefenen😉

Succes!

Groetjess van ItsJustMe! :)

haha, dat probleem had ik ook! 😆 

Ik heb geleerd dat je het moet zeggen zoals de ‘sh-klank’ in het Engels en tegelijk probeer je de ‘G (Nederlandse uitspraak!)’ te zeggen. 

Dit heeft mij ook erg geholpen: je kunt op Google Translate een woord laten uitspreken.

bv. Google Translate/schildpad.

Reageer