Skip to main content
Vraag

hoe overleef ik mijn nieuwe klas

• August 22, 2025
  • 1 reactie
  • 45 Bekeken

Annabelle456
Forum|alt.badge.img+2

Hoi allemaal,

Ik ben dit jaar naar vwo 3 gegaan, want ik dacht dat kinderen op het vwo rustiger zijn en serieuzer, nou Ik kreeg een klas alles behalve dat. Mijn nieuwe klas is echt VERSCHRIKKELIJK. Ik ken niemand, op mijn hele school, en ik ben slecht in vriendinnen maken dus dat schiet ook niet echt heel erg op. En in mijn nieuwe pas zit 30 kinderen en die maken allemaal zoveel ***herrie  dat ik er overprikkeld van raak. Ik hou dit echt niet lang vol zo in mijn eentje. Terwijl de school gewoon verder heel leuk is en de stad waar de school staat is perfect. Ik wou namelijk niet naar een grote stad naar school. 

Ik heb een paar opties bedacht: 

1. Op dezelfde school blijven en ook in dezelfde klas, maar vriendinnen maken als dat lukt

Voordeel: ik hoef niet naar een andere school 

Nadeel: ik moet in de verschrikkelijke klas blijven en vrienden maken,( dat vind ik moeilijk)

2. Naar een andere school gaan, waar ik misschien een betere klas krijg, en op die andere school ken ik meer mensen waar ik bij kan gaan zitten 

Voordeel: Ik zit met mensen die ik ken (ze zitten wel in een andere klas) en ik kan weg van mijn verschrikkelijke klas 

Nadeel: ik moet wennen aan een nieuwe school nieuwe leraren, (en de leraren die ik heb op de school waar ik nu op zit zijn best wel fijn) 

Hebben jullie tips wat ik zou doen? Ik wil namelijk graag een rustig leven maar dat lukt niet zo. Alvast bedankt voor je reactie!

1 reactie

Wolf
Forum|alt.badge.img+19
  • Ster
  • August 22, 2025

Hee ​@Annabelle456! 🌸 Ik snap dat het superzwaar is met zo’n drukke klas. Omdat je de school en leraren wél fijn vindt, zou ik eerst optie 1 nog een kans geven. Probeer met je mentor te praten over het lawaai en overprikkeld raken, misschien kan er iets geregeld worden.

Als je daarna merkt dat je nog steeds ongelukkig blijft, kun je altijd nog voor optie 2 kiezen. Geef jezelf een proefperiode en kijk hoe je je voelt ✨.

xx liefs Wolf 🐺