Vraag

Hoe omgaan met schoolstress/faalangst ?

  • 17 April 2024
  • 0 reacties
  • 9 Bekeken

Reputatie 7
Badge +9

Hoi allemaal, 

 

Ik heb laatste tijd een beetje een schoolprobleem waarmee ik zit. Ik zit dus op 4 gymnasium nu en ik haal redelijke cijfers; voor de helft van mijn vakken sta ik een >9 en voor de andere helft >8. Ik ben daar natuurlijk heel tevreden mee, maar ik wil nu mijn gezondheid voorop zetten, omdat ik niet goed slaap (5-6 uur per dag) en daardoor voel ik me dagelijks niet goed en moe. Qua huiswerk gaat het al prima: als ik hw niet af heb, ga ik gewoon naar bed en maak het wel morgen, maar ik zit nu ik de meetweek en nu gaat het weer heel slecht. 


Mij maakt het echt niet meer zo veel uit hoe hoog ik scoor, want ik weet dat als ik een beetje oefen dat ik dan wel een goed cijfer krijg, maar het probleem is dat ik onbewust ofzo hier niet tegen kan. Ik ervaar nu enorme stress dat ik ga falen / dat ik geen hoog cijfer ga halen, maar dit boeit mij eigenlijk niet zo veel. Ik wil gewoon een beetje mijn best doen en gewoon rondkomen. Ik voel mijn hart de hele tijd kloppen tijdens het leren en ik zit nu al de hele tijd te stressen. Hierdoor kan ik niet eens “minder” leren, want ik voel me te gestresst om uberhaupt te leren en dan slaap ik weer slecht, terwijl ik ook slechter scoor erdoor.

Zijn er mensen die hier ervaring mee hebben? Zo ja, hoe was jouw ervaring en heb je nog eventuele adviezen voor me? Ik waardeer elk antwoord!! 

Groetjes, Sano07


0 reacties

Geen reactie

Reageer