Vraag

hoe moet ik eerlijk zijn tegen mijn docent?

  • 23 October 2023
  • 3 reacties
  • 73 Bekeken

Badge

Hoi! Ik heb een probleem rondom mijn PWS (profielwerkstuk). Het is namelijk best wel duidelijk dat mijn PWS begleider de vriendin waarmee ik mijn PWS maak meer mag dan mij. Om te beginnen is mijn vriendin veel beter in het vak dat deze docent geeft dan mij, en weet ze altijd de antwoorden op al haar vragen in de les, terwijl ik heel veel moeite met het vak heb en amper voldoendes kan halen.  Ten tweede heb ik mijn eerste contactmoment gemist met mijn partner en de begleider, omdat mij niet was ingelicht over de data van dat gesprek en mijn vriendin wel (ik heb nooit een mail ontvangen over de data, zei wel. Ook weet ik dat mijn partner en de begeleider vaker contact hebben waar ik nooit van op de hoogte wordt gebracht, maar dan vervolgens wel van mijn ‘vriendin’ te horen krijg dat de PWS begeleider dit en dat over mij had gezegd en dit en dat over mij vindt. Mijn vriendin is het dan eigenlijk ook altijd eens met de begeleider en kiest nooit mijn kant, waardoor de samenwerking ook niet goed gaat en ik me een beetje alleen voel terwijl het eigenlijk een groepsopdracht is.

 

morgen heb ik dus een PWS dag, waarin ik de hele dag aan mn pws moet werken en een gesprek heb met de begeleider en die vriendin. Ik weet nu al dat ik heel veel kritiek naar mijn hoofd ga krijgen en dat mijn vriendin en de begeider ‘samen gaan spannen’. Maarja, ik kan moeilijk tegen een docent ingaan die me al niet mag, toch? En tegen die vriendin durf ik ook niks eerlijk te zeggen want dan wordt het toch doorgekaatst naar onze begeleider, maar aan de andere kant wil ik dit ook niet helemaal pikken. Hoe kan ik het beste laten weten hoe ik me voel, zonder brutaal over te komen? 


3 reacties

Reputatie 5
Badge +1

Hey!Ik zal gewoon zeggen ik wil een gesprek en ik wil wat dingen duidelijk hebben . En zal het zeggen . En kijk wat de reactie is.  

Sterkte 

Reputatie 7
Badge +17

Hier kun je het beste eerlijk over zijn. Dus gewoon tegen die begeleider zeggen wat je dwars zit. Over brutaal zijn oid zou ik me niet druk maken. Zoals die docent zich gedraagt kan echt niet. Als ze niet wil luisteren kun je het altijd nog via de je mentor spelen.

Met die ‘vriendin’ zou ik ook een gesprekje voeren.

Reputatie 7
Badge +11

Hey @Iemandrandoms

Ik zou gewoon eerlijk zijn, want wat hij/zij doet mag echt niet, die moet alle leerlingen die mail geven, die moet voor alle leerlingen zijn en helpen. Dus ga er gewoon tegen in. Veel succes!

Groetjes, @Monkeyboy08 

Reageer