Skip to main content
Vraag

hoe kom ik af van een burnout

• October 23, 2025
  • 2 reacties
  • 29 Bekeken

Forum|alt.badge.img

Hi,

ik kan nooit beginnen aan schoolwerk of normale makkelijke taken zoals douchen, eten, of uit bed komen en slaap eigenlijk alleen maar. Uit school kom ik doodvermoeid thuis en ga ik meteen slapen. 

Ik merk dat ik gewoon echt geen energie heb voor school en dat terwijl ik weet dat ik echt me best moet doen want ik haal alleen maar onvoldoendes en ik denk dat ik dit jaar niet ga halen. Ik weet dat ik goed me best moet gaan doen, dat ik me familie teleurstel en dat als ik weer blijf zitten ik naar een andere school moet, maar ik kan er gewoon echt niet aan beginnen. Ik kom me bed niet uit en zelfs als ik aan me bureau ga zitten vind ik een manier om iets anders te gaan doen of voor me uit te staren. 

vaak heb ik niet eens de energie om uit bed te komen om te douchen of te gaan eten beneden met me gezin, ik slaap liever zelfs als ik niet eens moe ben en weet dat ik veel te doen heb.

ik had het opgezocht en een kleine test gedaan (ik weet dat dit geen officiële diagnose is) en daar kwam uit dat ik chronische stress heb waardoor ik mogelijk een burn-out zou hebben, is dat wel mogelijk als je eigenlijk niks doet? En anders weet iemand waardoor dit zou kunnen komen?

kan iemand me aub tips geven hoe ik mezelf kan forceren om wel te leren of dingen te doen want het kan zo niet langer?

greetzz qwq 

2 reacties

Wolf
Forum|alt.badge.img+19
  • Ster
  • October 24, 2025

Ja, jongeren kunnen ook een burn-out of iets soortgelijks krijgen. Het zou echt goed zijn om hier met iemand over te praten, zoals je ouders, een mentor ofz. Soms helpt het ook om héél klein te beginnen, bijvoorbeeld: eerst alleen je tanden poetsen, dan douchen, dan pas iets aan school proberen bijv. Kleine stapjes tellen ook

xx liefs Wolf 🐺

Yasmientje
Forum|alt.badge.img+3
  • De Kindertelefoon
  • October 24, 2025

Hoi ​@qwq ,

Heel goed van je dat je dit vertelt! Je zit in een nogal lastige situatie zien we. Onthoud dat je er niet alleen voor staat. Je kunt met De Kindertelefoon elke dag van 11:00 tot 21.00 uur bellen (0800-0432) of met ons chatten als je anoniem je verhaal wil delen of samen met de Kindertelefoon wil kijken hoe je je situatie kunt verbeteren. Nogmaals heel goed van je dat je dit durft te vertellen!

Veel sterkte!

Yasmin, (De Kindertelefoon)