Skip to main content
Vraag

hoe kap ik mijn vriendschap met haar af? zonder ruzie

• July 13, 2025
  • 1 reactie
  • 33 Bekeken

Haii!! Ik zit in groep 8 en ga over een paar weken naar de middelbare school maar een paar dagen voor de musical gaf onze juffrouw een taal opdracht waar we een brief aan onszelf moesten schrijven in 10 jaar en dat kwam in het jaarboek te staan ik vond het best een leuk idee bla bla verder naar de eerste dag van de zomervakantie lees ik de tekst van mijn enigste vriendin op school door zelf heb ik havo vwo als mijn advies en de rest van de meiden uit mijn klas een beetje lager (inclusief mijn “vriendin”) en er stond dit: wat er gaat gebeuren in de komende jaren: ik ga met AL mijn vriendinnen naar (middelbare school naam die ik niet ga delen) ga. ik dacht dat de word “al” niet zo bedoeld was zoals ik davht dat het was maarrr ik vroeg aan mijn moeder voor hulp en  ze vertelde me dat dat meisje altijd een rotvriendin was bla bla 10 meer vreemde dingen  maar dat begon liet me aan het denken was ze wel een echte vriendin?  Ze verspreidden geruchten over mij tegen haar vriendinnen dat ik haar fatshamde (zelf ben ik onzeker over mijn gewicht)  toen ik haar erover wou corrigeren  negeerde ze me gewoon kwam nooit voor me op over hoe rot haar vriendinnen mij behandelden  en zelf heb ik probeert af van haar te komen maar dat lukte niet ik werd meteen in een groepchat  gezet vol met meisjes uit mijn klas fucking 15 jarige jongens (ik was 11)  die mij steeds uitschelden  vertelde me dat ik zelfmoord moest plegen alleen omdat ik haar op snap had verwijderd (WE PRAATTE NOOIT)  en door die hele groepchat gebeuren was ik een beetje in een mentale dip gegaan (mijn “vriendin” troostte me nooit hierop zij niet sorry over wat haar vrienden hebben gedaan)

1 reactie

Tartan16
Forum|alt.badge.img+20
  • Ster
  • July 14, 2025

Hoi, als je naar een andere school gaat zie je haar al niet of minder toch? En gaat ze naar dezelfde school dan komen jullie daar allebei vast andere mensen tegen waar het mee klikt. Ik denk dat je haar niet meer moet antwoorden of contacten als je geen vriendschap meer wilt.of nog beter, eerlijk uitleggen wat je vind en wat je wilt. 

Groetjes liefs Tartan X