Vraag

Hoe kan ik Koreaans leren?

  • 14 November 2020
  • 1 reactie
  • 53 Bekeken

Reputatie 4
Badge +5

Hoi, hoe kan ik het beste Koreaans leren? 


1 reactie

Hey OluchiBTS,

Wat cool dat je Koreaans wilt leren, het lijkt mij wel een moeilijke taal om te leren.

Ik denk dat je het beste kunt beginnen met een doel voor jezelf stellen. Dat is natuurlijk dat je Koreaans wilt leren, maar je moet ook goed voor jezelf bedenken waarom je het gaat leren. Welk niveau wil je bereiken, wil je het echt vloeiend leren spreken of dat je jezelf in ieder geval verstaanbaar kunt maken. Als je al dat soort dingen voor jezelf duidelijk hebt, ben je meer gemotiveerd. En als het even tegenzit of het lukt niet, kun je altijd weer je doel erbij pakken en helpt dat je om door te leren. 

Je kunt bijvoorbeeld een app downloaden waarmee je Koreaans kunt leren, zoals Mondly, ASI Edu, FunEasyLearn. Dit zijn een aantal voorbeelden van apps die bij mij verschenen toen ik in Play Store zocht op Koreaans leren. Ik denk dat je voor jezelf moet kijken welke app jou het beste lijkt en het beste bij je past. Woordjes leren van woordenlijsten kan je bijvoorbeeld leren in apps/sites als WRTS of Quizlet. 

Verder kan je misschien kijken in je omgeving/sociale netwerk of daar iemand inzit die Koreaans kan of die misschien iemand kent of een plek kent waar je dat kan leren.

Succes!

Groetjes,

Simply Me

 

Reageer