Skip to main content
Vraag

Heyy, ik heb echt even jullie mening en tips nodig

• 1 februari 2025
  • 2 reacties
  • 24 Bekeken

Forum|alt.badge.img

Heyy, ik heb echt even jullie mening en tips nodig.

De school waar ik nu op zit is gewoon echt niks meer... De inzet is superlaag geworden en er is veel gebeurd, zoals ruzies en pesten met bepaalde mensen (R. en S.), waardoor ik alleen maar slechte herinneringen aan deze plek heb. Elke keer als ik op school ben of eraan denk, komt die negatieve sfeer weer terug, en dat helpt echt niet. Het beïnvloedt ook mijn cijfers. Thuis helpt het ook niet echt, want er zijn vaak ruzies, en mijn ouders blijven maar over mij praten alsof het allemaal alleen aan mij ligt. Maar dat is gewoon niet zo. Alles samen maakt het gewoon echt lastig om me goed te voelen en mijn best te doen. Ik zit er daarom over na te denken om over te stappen naar een andere school, omdat ik daar een nieuwe start zou kunnen maken zonder al die herinneringen en gedoe. Ik denk dat mijn cijfers en prestaties daar ook beter zullen zijn, maar het is nog niet zeker of ik mag overstappen, omdat ik dit weekend of aankomende week nog m'n toetsweek cijfers moet krijgen en m'n moeder zegt dat je met of meer onvoldoendes geen overstap mag maken en ik na het terugkrijgen van m'n cijfers sowieso nog wel 3 onvoldoendes sta. Heeft iemand hier ervaring mee of tips over hoe ik dit het beste kan aanpakken? Of misschien andere ideeën die kunnen helpen? ★

2 reacties

Boterbloempjee
Forum|alt.badge.img+8

Hii ​@eef.xoxo ,

Ahh dat lijkt me erg frustrerend. Ik ben zelf wel een keer overgestapt naar een nieuwe school, maar dat maakte niks uit qua cijfers ( bij mij tenminste hoor) het lijkt me niet dat het van je cijferlijst afhangt. Je kunt het beste dit gaan bespreken met je mentor ook eventueel met wat er thuis gebeurt. Het gaat erom dat je je prettig voelt dus lijkt het me het beste om inderdaad over te stappen naar een nieuwe school waar je opnieuw kan beginnen en zodat het weer wat beter gaat allemaal.  En daarbij volgens mij kunnen ze je niet tegen houden als je naar een andere school wilt, want dat is jou keuze.  Hoop dat je hier iets aan hebt en je het gaat lukken allemaal 😊

Liefs 🤗

Forum|alt.badge.img+3
  • Praat goed mee
  • 95 reacties
  • 3 februari 2025

Nieuwe school lijkt me ook beste. Maar twijfel niet te veel aan jezelf en zeg dit ook op je nieuwe school gelijk tegen je nieuwe mentor ofzo zoegcoordinator want die zijn daarvoor

Reageer

Cookiestatement

We gebruiken cookies om je bezoekerservaring te verbeteren en om analyses te kunnen maken van het forum. Ga je akkoord, of ga je door naar het forum, dan ga je akkoord met ons cookiebeleid.

Cookie instellingen