Skip to main content
Vraag

Help school gaat niet goed


Hoi! Ik heb een probleem: Het gaat echt niet goed op school, ik sta 12 minpunten waarvan 3 voor Frans en 3 voor BV. Voor BV moet ik 2 tekeningen maken om die minpunten weg te werken en ik ben zo perfectionistisch dat ik die tekening steeds verscheur, ik heb er nu al een stuk of 15 geprobeerd. en met 3 minpunten voor BV ga ik zoiezo niet over moet je nagaan die andere minpunten. En ik wil echt niet naar een andere klas, ik kan niet tegen verranderingen: ik ben 1 keer eerder naar een andere klas gegaan en toen had ik bijna zelfmoord gepleegd. En nu gaat het al slecht met me… En ik beng echt heel erg bang dat ik de studie die ik heel graag wil doen niet ga halen.

Hey, 

Wat naar voor je! Ik heb niet echt tips maar ik volg hier zelf een YouTube kanaal voor: https://youtube.com/@goharsguide?si=y4dImoLh75cd3Q-c

Ff voor de kt dit is niet ​​​​​ mijn kanaal

Groetjes mij @Anoniemxv 


Maar het probleem is dat ik weet dat ik VWO niet ga halen vroeg of laat gaat VWO niet lukken dus dan kan ik beter juist naar HAVO gaan


Ik wil niet zielig doen, maar zou er alsjeblieft iemand willen reageren?


Hey !  Is het erg om Havo te gaan doen?  Is toch een meer dan prima opleiding? Als je je daar beter thuis voelt, why not?  Welke studie wil je gaan doen?  Misschien kun je dat ook via Havo-> HBO propedeuse doen, en dan naar universiteit zeg maar.

Liefs Tover xxx


Ik wil forensisch onderzoeker worden, dat kan prima met HAVO en ik vind HAVO zelf niet erg maar meer de verandering naar HAVO


Gewoon even wennen joh toch? Komt vanzelf wel

Groetjes mij @Tover01

(Misklik, kan het niet meer weghalen. Ik wou @Anoniemxv doen)


Ja maar “even wennen” dat kan ik dus niet, ik ben nogal autistisch en kan gewoon niet tegen verandering.


Hey! Misschien kun je voor jezelf een heel geleidelijke verandering en gewenning bedenken en deze dan met je school bespreken? Zodat ze jou daarbij kunnen helpen? Dan gaat het wennen misschien beter omdat het langzaam gaat. Ik weet niet, misschien zou dat kunnen?

Liefs, Tover xxx


@Tover01, ik snap niet wat je bedoeld, kan je het wat beter uitleggen?


Hey, ik bedoel dat je een manier met de school kunt afspreken dat je er langzaam en op jouw manier aan kunt wennen dat je naar de HAVO gaat. Dus dat je aan hun uitlegt wat je bezwaar is en je beperking daarmee , zodat zij als school daar rekening mee kunnen houden :)

Liefs Tover xxx


Ik heb nu met mijn mentor afsgesproken dat ik met een oude vriendin van de basisschool in de klas kom, die gaat mij dan een beetje begeleiden tot ik wat nieuwe vrienden heb. Dus ik hoop dat dat helpt...


Top! Fijn dat dat kan! En geweldig van dat meisje dat zij jou gaat helpen! ♥️ Ik hoop dat het op deze manier goed voor je zal gaan!!

Liefs Tover xxx


Reageer