Skip to main content
Vraag

Help mijn vriendinnen doen kinderachtig

• April 7, 2026
  • 2 reacties
  • 55 Bekeken

Forum|alt.badge.img

Heyy, dit is de eerste x dat ik iets schrijf en ik vind het wel een beetje spannend, maar ik heb meteen een probleempje…

Ik heb 2 beste vriendinnen (we zitten in de 2e) en ze zijn heel leuk en je kan er apart gezellig mee kletsen, maar als zij samen zijn veranderen ze in 2 kleine kleuters (gillen, aan elkaar trekken,) en ben ik het derde wiel. Soms laat ik wel merken dat ik het niet zo leuk vindt of  ik ga gwn naar een ander groepje. Maar dat zijn mijn besties en ik vind het heel vervelend dat ze zo kinderachtig doen. 

Ik heb het al met mn moeder besproken en die zegt dat het vanzelf weer voorbij gaat, maar het is nu al bijna 2 jaar zo. Ik weet niet zo goed wat ik moet zeggen. Heeft iemand tipsss?

2 reacties

Tover01
Forum|alt.badge.img+20
  • Ster
  • April 7, 2026

Hey! Kun je er niet met ze over praten? En hoe is dat andere groepje? Misschien zitten daar ook wel leuke kinderen bij die ook besties kunnen worden 😍 en als de andere 2 jouw besties zijn zullen ze ook best naar je willen luisteren. Ik ken hun natuurlijk niet dan is het moeilijk om te schatten hoe je met ze kunt praten maar soms kan het op een vrolijke manier, soms een beetje spottend etc. Dat moet je inschatten denk ik. Of ga af en toe iets doen met elkaar  van hun apart. Zodat ze geen "duo" zijn.. vaak zijn mensen dan al anders en dan gaat de aandacht naar jou en het gedrag zal dan ook anders zijn denk ik. 

Ik hoop dat je hier iets mee kunt 😊

😘Tover 

Tover01
Forum|alt.badge.img+20
  • Ster
  • April 7, 2026

Correctie: niet 'elkaar' maar 'elk' moest daar staan 😊 elk van hun apart. 

En welkom trouwens, fijn dat je op het forum bent gekomen! 

😘Tover