Beantwoord

Help me! Is mijn mentor een pedo?!

  • 5 May 2019
  • 4 reacties
  • 791 Bekeken

Badge
Hallo lezers, ik heb een antwoord nodig...
Mijn Frans leraar is mijn mentor, maar eigenlijk vind ik hem een beetje eng. Als we binnen komen MOETEN we hem een hand geven. Eigenlijk wil ik dat niet. Hij knipoogt altijd heel raar naar mij en een paar andere meisjes uit mn klas. Hij trekt mij en een van mijn beste vriendinnen altijd voor. Tijdens de les staart hij ons altijd aan, en begint te glimlachen als een echte WEIRDO!! Als we dan iets zeggen, zegt hij "dat we alleen maar oogcontact hebben". dan ben ik van WTF?!!! Het ergste dat me tot nu toe is opgevallen is dit:
Toen mijn vriendin een keer een best wel strak truitje aanhad, en zich voorover boog om iets uithaar tas te pakken, begon hij naar haar "vrouwelijke rondingen" te staren! (ofwel borsten je nsapt het)
Toen hij merkte dat ik het zag, keek hij weg.

Ik durf hier niets over tegen mijn ouders of andere leraren te zeggen. Mijn ouders denken dat ik hem aardig vind. En ik wil geen discussie met mijn leraren.

Kunnen jullie mij helpen?
icon

Beste antwoord door Anonymous 5 May 2019, 16:07

Bekijk origineel

4 reacties

Hey!

Als ik je bericht zo lees snap ik behoorlijk goed waarom bij jou de alarmbellen afgaan.

Iedereen een hand laten geven (als het effectief voor iedereen is) kan wel simpelweg iets zijn wat hij beleefdheid vindt.
De andere dingen als knipogen, voortrekken, staren,... vind ik wel wat minder oké klinken.

Ik snap dat je het moeilijk vindt om hier met iemand over te spreken, het betreft tenslotte wel een vrij zware beschuldiging. Ik zou je aanraden om toch eens te proberen om contact op te nemen met iemand.
Waarom zou je het zo erg vinden dat je ouders weten dat je hem helemaal niet zo aardig vindt?
Je hoeft nog niet meteen het hele verhaal te vertellen, maar je kunt al beginnen dat je hem soms ene beetje raar vindt doen tegen sommige klasgenoten.

Een andere optie is om dit anoniem te melden. Je zou een mail kunnen sturen naar de directie van je school waar je niet bij zet wie jij bent.
Iets wat ook zeker kan helpen is het hier eens over hebben met je klasgenoten. Ervaren zij het ook zo? Wat zouden zij willen dat er gebeurt? Misschien is er wel iemand in je klas die het aandurft om er met iemand over te spreken, of misschien kunnen als gehele klas naar de directie of leerkrachten gaan?

Groetjes
Lot
Reputatie 3
Badge +4
Sorry maar jullie stellen jullie echt aan. Een hand geven doen veel docenten, docenten knip ogen vaak genoeg naar mensen. Dit kan ook een tik zijn en doet hij dit onbewust. Waarschijnlijk staart hij jullie niet aan, maar denk je dat.
En ja... naar de rondingen staren is zeker niet netjes daar ben ik het mee eens. Maar mannen houden gewoon van het vrouwelijke lichaam. Ik praat het niet goed, maar je kan niet alleen om dit hem een pedo noemen.
Het is misschien niet helemaal oke wat hij doet maar een hem een pedo noemen is een beschuldiging. Ik had ook een pedo op school en ik en me vriendinnen gingen naar de teamleider en hadden daar alles verteld, de teamleider ging toen naar die pedo docent ( met zwijgplicht). Dus die docent wist niet wie het was ( het kon natuurlijk uit alle klassen). Veder is een handje geven gewoon normaal, moeten wij ook altijd doen.
Hey,
Op school heb je leraren en die zijn speciale aanspreek punten. Die mogen niks doorvertellen ze leggen er zelfs een eed voor af. Want ze hebben zwijgplicht. Zeg dan niet gelijk hij is een pedo. Vertel dan wat je hebt gezien. Praat ook met je vriendinnen merken ze dit ook op? Anders kunnen zij ook naar die zelfde leraar te gaan.

mvg,
een persoon

Reageer