Skip to main content

HELP Landbouw school opleiding en heb je er iets aan

• October 20, 2025
  • 3 reacties
  • 47 Bekeken

Ik zal het eerlijk zeggen ik ben een boerenzoon en mijn vader heeft een kleine boerderij - agrarisch bedrijf, nog van onze overgrootvader gëerft en met landbouw en ook wat dieren maar ni veel omdat da  ni opbrengt vanwege de regelementen. Iedereen helpt mee, ikke en mijn 3 broertjes, na school (gewone algemene school) en doen ons hele bedrijf zelf . En thuis doen we alles zelf omdat we onze mama niet meer hebben maar dat is een hele andere zaak.   

Ik was tot nu op een gewone school en ik doe ook extra egt superveel sport [atletiek] omdat ik dan alle dingen uit het verleden kan vergeten    

Dus Zou ik willen van school veranderen om dan een landbouw opleiding te doen zodat ik meer weet over kweken en machienes en alles wat ervan te weten is. En mss ook mijn broers kunnen dat dan, later. Maar ik weet niet of het de moeite is om dat allemaal te leren en ik zou zeker willen stage doen op ons eigen bedrijf en intusdsen studeren,   

mijn vraag is of er andere mensen zijn op ditt forum die zo een opleiding volgen en of da nuttig is, of zou ik gewoon verder een gewoon school blijven volgen en dan op mijn eigen ervaring en opleiding van mijn vader blijven vetrouwen?

liefst zou ik ooit groenten willen kweken die niet normaal zijn zoals witte komkommers en purper mais of vierkante tomaten weetikveel en zo dingen die niemand anders heeft

PS ik woon in een land zuid van nederland rara

Verder ben ik een gewone gast

3 reacties

Wolf
Forum|alt.badge.img+19
  • Ster
  • October 20, 2025

Als jij graag meer wilt leren over landbouw en je daar blij van wordt, dan is zo'n opleiding denk ik wel de moeite waard hoor!

xx liefs Wolf 🐺

• October 21, 2025

danku ​@Wolf voor je antwoord

maar ik zoek iem die die opleidingen volgt en die kan tips of adviezen geven

Wolf
Forum|alt.badge.img+19
  • Ster
  • October 21, 2025

Snap ik. Ik volg deze opleiding niet, en heb hier ook geen ambitie toe. Maar wie weet is er wel iemand anders die dit heeft.

xx liefs Wolf 🐺