Beantwoord

Help, ik wil mezelf ziek maken


  • Anonymous
  • 0 reacties

Heyy, ik voel me echt echt niet goed! 

Ik heb hier al eerder een topic over gemaakt maar daar reageerde alleen @Kenshin en verder niemand. Dit topic is ook anders. 

Ik vind school namelijk vreselijk. De meeste kinderen mopperen wel over school maar ik vind school dus echt echt niet leuk, het is anders dat allen vervelend.

De kinderen in mijn klas zijn niet aardig, de opdrachten zijn niet leuk en de juffen en meesters begrijpen mij nooit. Daardoor doen ze steeds boos tegen me of mopperen ze op wat ik wel en niet mag doen. Maar ik begrijp gewoon niet was ze bedoelen en hoe ik me moet gedragen. De kinderen in mijn klas maken steeds vervelende opmerkingen. Ik kon er eerst wel om lachen, maar nu niet meer. Ze zeggen bijvoorbeeld steeds dat ik nooit werk en altijd klets terwijl ik juist hard werk. Of ik moet samenwerken en dan werkt degene waarmee ik samen moet werken helemaal niet. Als ik er dan wat van zeg noemen ze me een chagrijn of mopperkont. 

Daarbij wordt mijn onzekerheid steeds minder en dat vind ik echt fijn, maar op school niet. Op school schaam ik me omdat veel kinderen al gauw over je oordelen of commetaar op je geven en dat vind ik echt niet leuk. Ik ga na de zomervakantie wel naar een andere school maar dat duurt nog zo lang! 

Nu vind ik school dus zo stom dat ik er zelfs om huilde en op internet op ging zoeken hoe je jezelf ziek maakt. Ik wil mezelf ziek maken zodat ik niet naar school kan, maar ik weet niet hoe. Ik wil echt niet naar school! 

Willen jullie me alsjeblieft helpen?? :sob: Liefs

icon

Beste antwoord door AnoniempjeeN 10 March 2020, 23:34

Bekijk origineel

11 reacties

Reputatie 3
Badge +2

Als eerste zal ik zeggen dat je jezelf echt niks aan moet doen! Die kinderen weten niks van jou situatie en waarschijnlijk ben jij het kwetsbaarst in hun ogen en dus het pispaaltje van de klas. Ik neem aan de je op de middelbare school zit? Als dat zo is dan kan je met je mentor gaan praten en vertellen over hoe je je voelt. Als je bang bent om dat je gaat huilen of omdat je het niet durft te zeggen kan je altijd een brief schrijven. Het lucht heel erg op en alles staat nog even op een rijtje voor jezelf. Praten helpt heel vaak en daarom zou ik (als je ouders het nog niet weten van je situatie) het met je ouders bespreken. Je gevoelens uiten is een goede manier om van nare gevoelens af te komen. Als je ouders een beetje begrijpelijk zijn dan zullen ze je wel helpen en misschien zelfs ingrijpen. 

Hoop dat je hier iets aan hebt XXX

Reputatie 3
Badge +2

Dat over dat je juffen en meesters je niet begrijpen: probeer uit te leggen dat je het niet snapt en als dat niet werkt probeer je dan eens op een andere manier te gedragen: wees eens heel stil, maak al je hw op tijd, zeg meneer/mevrouw en u (als je dat niet al doet) en praat alleen als zij iets vragen. Als ze nu niet meer zo mopperen op je weet je dat dat de manier is die zij verlangen. Experimenteer een beetje wat de beste manier is en misschien helpt het wel!:two_hearts:

@AnoniempjeeN bedankt voor de tips! Ik probeer me al goed te gedragen maar soms onderbreken ze mij steeds waardoor ik niet kan uitleggen waarom ik iets doe. Ik zal mezelf niks proberen aan te doen. Ik heb nu ook vlinders op mijn hand getekend, ik had gelezen dat meer mensen dat doen. 

We (mijn vriendin en ik) hebben ook tegen onze mentor gezegd dat we het vervelend vinden dat kinderen steeds zeggen dat we niet werken maar hij heeft er volgensmij nog niks aan gedaan...

Hallo :)

Je kunt misschien praten met je docenten over het feit dat ze je niet begrijpen, als je dat niet fijn vindt kun je misschien met je mentor of vertrouwenspersoon praten want die zijn daarvoor.

-Dr8gon99

Hallo, wat erg wat je allemaal meemaakt op school. Ik heb zelf dit ook meegemaakt. Ik zou naar een docent stappen die je vertrouwt of naar een vertrouwingspersoon op school, deze zal maatregelen nemen en de klas misschien erover aanspreken. Ze zullen ook zien wat het beste is voor jou om je beter in je vel te laten voelen. Blijf niet zitten met deze gevoelens en ga gewoon naar een docent, ze luisteren zelfs graag naar de leerlingen. Heel veel sterkte en het schooljaar is zo weer om.

@Aurosia bedankt! Ik ken wel een juf die ik vertrouw en mij ook het gevoel heeft dat ik echt goed ben, maar ik weet niet of zij er veel aan kan doen...

Ze zal wel naar je luisteren, eventueel tips aan je geven. Je hart luchten kan ook al heel veel doen. Achteraf kan je nog zien wat je met haar tips wilt doen.

@Aurosia dat is waar, bedankt! :heart:

Reputatie 1
Badge

-onnodige quote verwijderd-

Ik denk dat je nog op de basisschool zit. Ik ben nu 13 en zit in de 2de. Ik had op de basisschool exact hetzelfde als dat jij nu hebt. Ik heb in de brugklas geleerd om voor me zelf op te komen en me niet altijd iets aan te trekken van anderen. Nu ben ik een redelijk zelfverzekerde jongen die het goed kan vinden met eigenlijk iedereen. De overstap naar de middelbare kan je zo'n ander mens maken (positief, maar helaas ook negatief). Bij mij is het gelukkig de positieve kant op gegaan. 

 

Als je al op de middelbare zit zal je het toch anders moeten gaan doen.  Probeer je minder aan te trekken van anderen, maar luister wel nog naar ze. 

Probeer ook aan jouw docent(en) uit te leggen wat jouw situatie is. Dit kan ze ook helpen begrijpen wat er allemaal in jouw hoofd gebeurd.

 

Ik hoop dat je er iets aan hebt 

Groetjes

 

 

-onnodige quote verwijderd-

Ik denk dat je nog op de basisschool zit. Ik ben nu 13 en zit in de 2de. Ik had op de basisschool exact hetzelfde als dat jij nu hebt. Ik heb in de brugklas geleerd om voor me zelf op te komen en me niet altijd iets aan te trekken van anderen. Nu ben ik een redelijk zelfverzekerde jongen die het goed kan vinden met eigenlijk iedereen. De overstap naar de middelbare kan je zo'n ander mens maken (positief, maar helaas ook negatief). Bij mij is het gelukkig de positieve kant op gegaan. 

 

Als je al op de middelbare zit zal je het toch anders moeten gaan doen.  Probeer je minder aan te trekken van anderen, maar luister wel nog naar ze. 

Probeer ook aan jouw docent(en) uit te leggen wat jouw situatie is. Dit kan ze ook helpen begrijpen wat er allemaal in jouw hoofd gebeurd.

 

Ik hoop dat je er iets aan hebt 

Groetjes

 

 

@Aanooniem,

Ik hoop dat je hebt gelezen dat het probleem van het topic al is opgelost en dat het topic al 3 jaar oud is.

Gr. W

-onnodige quote verwijderd-

Ik denk dat je nog op de basisschool zit. Ik ben nu 13 en zit in de 2de. Ik had op de basisschool exact hetzelfde als dat jij nu hebt. Ik heb in de brugklas geleerd om voor me zelf op te komen en me niet altijd iets aan te trekken van anderen. Nu ben ik een redelijk zelfverzekerde jongen die het goed kan vinden met eigenlijk iedereen. De overstap naar de middelbare kan je zo'n ander mens maken (positief, maar helaas ook negatief). Bij mij is het gelukkig de positieve kant op gegaan. 

 

Als je al op de middelbare zit zal je het toch anders moeten gaan doen.  Probeer je minder aan te trekken van anderen, maar luister wel nog naar ze. 

Probeer ook aan jouw docent(en) uit te leggen wat jouw situatie is. Dit kan ze ook helpen begrijpen wat er allemaal in jouw hoofd gebeurd.

 

Ik hoop dat je er iets aan hebt 

Groetjes

 

 

@Aanooniem,

Ik hoop dat je hebt gelezen dat het probleem van het topic al is opgelost en dat het topic al 3 jaar oud is.

Gr. W

EEH, verkeerd gelezen sorry, het topic is 1 jaar oud.

Gr. Wereld

Reageer