Vraag

Havo/Vwo

  • 7 March 2024
  • 2 reacties
  • 49 Bekeken

Reputatie 2
Badge +1

Hey, ik ben een meisje van 14 jaar en ik ga bijna naar de 3e.

Ik heb laatst een gesprek met mijn mentor gehad en die heeft gezegd dat havo en vwo 3 mogelijk zijn voor mij.

Ik zou het leuk vinden om vwo te proberen maar, wat als het te moeilijk is? Wat als het te veel voor me word?

Kan iemand me helpen, misschien doe jij ook vwo, kun je me vertellen hoe het is? Is het veel meer werk dan havo?

Of kan iemand gewoon uberhaupt helpen?


2 reacties

Reputatie 7
Badge +5

Hii! Ik zit in mavo3 en ik heb niet echt veel ervaring met dit, maar kan je niet je zorgen met je mentor bespreken? Die kan je hier denk ik wel goed bij begeleiden zodat je de goede keuze maakt. Volg vooral je gevoel dat is het belangrijkst :)

Groetjess :)

Reputatie 5
Badge +1

Hoi!

Ik zit in vwo-gymnasium 5, en we krijgen best veel huiswerk. Vooral in de 3e was het zwaar, omdat ik zoveel vakken had. De 4e valt wel mee, want ik kon dan vakken laten vallen. In de 5e wordt het weer zwaar, omdat er meer lesuren komen. Op sommige dagen besteed ik al mijn tijd aan mijn huiswerk/leren en hou daardoor geen vrije tijd meer over. En soms werk ik de hele dag en krijg het gewoon niet af. Maar op andere dagen valt het mee.

Ik heb zelf nooit op havo gezeten, dus kan ik de niveaus niet vergelijken. Wel had ik gehoord van mijn moeder (ze heeft vrienden waarvan hun kinderen havo doen) dat de stof daar makkelijker was en dat je daar veel minder huiswerk kreeg.

 

Misschien kan je het bespreken met iemand die vwo doet. Je kan dan bijvoorbeeld in hun lesboeken/huiswerk kijken, of je kan oefentoetsen online vinden op het niveau vwo, en zo bepalen of het niveau geschikt voor jou is.

Reageer