havo of vwo

  • 21 October 2018
  • 5 reacties
  • 109 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties
ik zit in de 2e en ik moet dit jaar kiezen of ik havo of vwo wil gaan doen. ik weet dat ik vwo makkelijk aan kan alleen soms heb ik echt dat ik denk ja fuck it ik doe wel gwn havo stuk makkelijker en ja kan altijd nog de universiteit doen na je hbo. vroeger in gr 6 en 7 riep ik dat ik altijd naar de uni wou enzo. mijn cijfers zijn denk ik ook goed genoeg alleen ik heb soms gebrek aan motivatie en zin hebben in leren voor een toets. meestal kom ik er wel net vanaf met een voldoende en dat boeit me ook echt niet gewoon. ondanks dat wil ik niet met een slechte opleiding eindigen ofzo iets. ik heb namelijk soms het gevoel dat ik pa en ma teleur stel als ik havo ga doen, wat zou jij doen als je mij was?

5 reacties

Ik zou gewoon VWO doen, je kan altijd nog naar havo.
Want waarom zou je een omweg nemen als je ook direct naar de uni kan?
Je zou zeggen dat het chill is als je niets hoeft te doen, maar het kan gaan vervelen omdat je dan denkt dit is veel te easy, het is zonde om niet alles uit jezelf te halen.
Licht er heel erg aan ik adviseer lager en hoger gana als het lukt. (mijn vriendin op 't VWO heeft het echt lastig hoor elke dag heel veel leeren bij geen vrijetijd en mega stress in de pw week😬

Als jij denkt ik kan dat wel aan gewoon proberen maar als je twijfels zou ik gaan voor lager👍🏻❤️

BTW je naam is geweldig😂👍🏻❤️
Als je denkt dat jij het aankan en je de uitdaging wilt, dan lijkt het mij verstandig om VWO te proberen.
Desnoods zak je terug naar HAVO , maar zo kun je inderdaad makkelijker naar de Universiteit.
doe gwn vwo joh, denk nou zelf, heb je echt zin om nog langer op school te zitten? dus na havo vwo doen voor nog een paar jaar? of na het hbo no 5 lange jaren studeren aan de uni? als je het aankan wil je er toch ook veel sneller mee klaar zijn.
Met VWO ben je zekerder van je zaak, dat klopt. Je kan meteen naar de universiteit.

HBO is echter geen slechte opleiding. Bij mij op school wordt op het VWO ook aangeraden HBO studies te bekijken.

Om eerlijk te zijn, denk ik dat jij na een HBO studie geen universitaire studie gaat doen, gezien je gebrek aan motivatie. Of je motivatie moet er over een paar jaar opeens wel zijn, maar dat weet je niet zeker... Dus als je naar de universiteit wil, zou ik dat rechtstreeks doen (als dit kan) en voor VWO gaan.

Vraagje; als er geen HAVO/VWO brugklassen waren geweest bij jou op school welk niveau had je dan gedaan?Wat was het advies vanuit groep 8?

VWO kost misschien iets meer moeite, maar je krijgt er ook wel meer voor. Je kan ook altijd nog terugzakken als het te veel wordt, maar dit kost je dan misschien wel een jaar extra (bv als je in 4 VWO naar HAVO wil, moet je naar 4 HAVO en kan je niet naar 5 HAVO).

Praat er nog eens goed over met je ouders en je mentor, dan kom je vast wel tot de juiste beslissing.

Gr. Pin

Reageer