Ik zit nu in mavo vier en doe dit jaar uiteindelijk eindexamen. Ik heb alleen helemaal geen idee wat ik na de middelbare zou willen doen. Ik zit enorm te twijfelen tussen havo gaan doen en naar het mbo gaan, dus ik vind het prettig om iemands mening hier op te krijgen.
Ik wil uiteindelijk heel graag journalist worden. Dat zou betekenen dat ik of, mbo moet doen (opleiding media redactie medewerker) en daarna een hbo journalistiek opleiding doen, of havo doen en daarna gelijk hbo journalistiek studeren. Volgens mijn mentor zou ik havo wel aankunnen en volgens mijn vriendinnen ook, maar ik heb zelf helemaal geen idee.
Ik moet hierbij wel misschien zeggen dat ik in de brugklas en begin tweede klas havo heb gedaan maar dit gewoon niet meer lukte en het mentaal niet helemaal lekker ging. Ik heb hier tot het einde van de tweede klas wel erg ontzettend van zitten balen, want ik vond het gewoon ontzettend zonde en had er natuurlijk al rekening mee gehouden dat ik vijf jaar op de middelbare school zou zitten in plaats van vier.
Het idee van naar mbo gaan vind ik eerlijk gezegd niet super leuk. Ik wil het liefste eigenlijk zo snel mogelijk naar de hbo om me daar te focussen op journalistiek, omdat bij de media redactie opleiding we ook op andere dingen focussen zoals radio en dat interesseert me eigenlijk niet echt. Maar als ik havo ga doen ben ik ook bezig met vakken die eigenlijk niet zo relevant zijn voor journalistiek. Ik heb rondgevraagd en blijkbaar valt het qua stof mee, maar de vraagstelling is gewoon wat lastiger op de havo.
kortom, ik zou het heel fijn vinden als iemand zijn mening hier over kan geven. Ik zou het erg waarderen.