havo 5 naar mbo

  • 6 November 2019
  • 3 reacties
  • 160 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties

Hoi allemaal, ik zit nu in havo 5 en vind dit jaar erg moeilijk zo ben ik vorig jaar met hakken over de sloot omdat mijn werkhouding goed is van havo 4 over gegaan naar havo 5 maar ik weet bijna zeker(ben er bang voor in ieder geval) dat ik dit jaar niet ga halen. Nou twijfel ik of ik misschien nu al een mbo opleiding zou gaan doen maar dat mag echt niet van mijn vader hij wilt het beste van het beste maar dat lukt mij gewoon niet. En als ik dit jaar wel haal dan twijfel ik alsnog om een mbo of hbo opleiding te doen. Dus hebben jullie ideeën wat ik moet doen?


3 reacties

Hi! ik zit zelf ook in het examenjaar van havo 5. het valt zeker niet mee, daar ben jk het mee eens! maar als ik jou was, zou ik dit jaar gewoon je best doen en toch proberen te slagen! ik denk dat als je eenmaal je havo diploma hebt, het fijn is dat je altijd de keus hebt tussen mbo of hbo. je kunt dan natuurlijk altijd nog kiezen voor het mbo, waar echt niks mis mee is!

liefs

Hey, 

 

ik ben zelf ook met mijn hakken over de sloot naar havo 5 gegaan, dus ik weet hoe het is.

 

Het maakt niet heel veel uit of je dit jaar afmaakt, naar mbo gaat of later na hbo. Het belangrijkste is dat je iets doet waar jij je goed bij voelt. Veel mensen willen studeren en later een goede baan en dat snap ik ook wel. Maar het is belangrijker dat je een baan hebt die je leuk vind en je goed bij voelt. Je kan beter iets minder verdienen en werk doen waar je je goed bij voelt, dan iedere dag iets doen wat je stom vind en iets beter betaald krijgen. Maar dat is mijn mening.

 

Ik hoop dat je hier nog iets aan hebt.

 

Groetjes,

 

 

Hallo X.lola.X :)

Het gaat erom wat je leuk vindt en wat je ligt. Je vader vindt het misschien belangrijk dat je HBO gaat doen maar je hoeft niet naar hem te luisteren want het gaat erom wat JIJ leuk vindt en niet wat HIJ leuk/goed vindt passen bij jou. 

-Dr8gon99

Reageer