Skip to main content
Vraag

hard in de problemen qua minpunten

• December 20, 2025
  • 8 reacties
  • 67 Bekeken

ghast
Forum|alt.badge.img+9

Hoi lieve mensen van het kindertelefoonforum

Tja... zoals jullie weten ben ik gediagnosticeerd met dysautonomie en ik heb het ook over school gehad.

Laten we het er nog eens over hebben.

Dus... wat er is is dat ik tijdens mn scheikunde pw was flauwgevallen en dus geen punt heb en op mn rapport maar liefst 7.5 minpunten sta… wanneer scheikunde meetelt 12.5 minpunten...

Dit doet super veel pijn want het is super oneerlijk dat ik zoals andere kinderen met mijn aandoeningen mijn proefwerk moet maken en niemand boeit het ook want wanneer ik probeer te venten bij mn vrienden word ik geghost. Dit (dysautonomie) zorgde ervoor dat ik voor wiskunde A een 3.9 haalde, natuurkunde een 2.6, Grieks een 2.4 en 5.1 en biologie een 5.

Dit is zwaar en zwaar onder wat ik überhaupt kan neerzetten qua punten. (Vorig jaar toen mn klachten wat minder waren stond ik maar een half minpunt en voor Frans bijv n 9 (sta maar n 7.5 nu.)

Het probleem is ook dat mijn school super streng is met minpunten:

- 1 minpunt = geen bespreking en over

- 2/3 minpunten = bespreking

- 4 of meer = niet over/mogelijk naar 4 havo/5 atheneum.

Wat ik nou erg vind is dat kinderen met 6/7 (niet eens grappig bedoeld) minpunten naar de havo zijn gestuurd en waarschijnlijk word ik dan ook hard genaaid en heb ik een gevoel dat ik naar 4 havo word gestuurd want jullie weten hoe sommige scholen zijn.

Iemand wat moet ik doen?? De hersenmist en flauwvallen en andere erge klachten zijn te hevig om überhaupt een pw te maken.

Groetjes,

ghast

8 reacties

Tover01
Forum|alt.badge.img+20
  • Ster
  • December 20, 2025

Hey! Je kunt dit zeker aankaarten bij je mentor of een vertrouwenspersoon. Om er rekening mee te houden en je te helpen. Als je vertelt wat je hier vertelt zullen ze dat toch niet zomaar kunnen negeren lijkt me. Je hebt een duidelijke uitleg en daarmee kun je zeker naar je school om het te bespreken. 

Liefs, Tover xxx

ghast
Forum|alt.badge.img+9
  • Topic-opener
  • Topper
  • December 20, 2025

Hoi ​@Tover01

Ik heb al superveel gesprekken gehad, maar ik sta er best wel alleen voor want het enige dat ik krijg is extra tijd (20 min) maar met dysautonomie is dat niks want het is een chronische aandoeningen wordt door de school onderschat als lage bloeddruk.

Zelf hoop ik dat ik andere pwen/opdrachten mag maken want je snapt al dat het niet goed gaat met 2 uur proefwerken gezien de cijfers.

Groetjes,

ghast

Cantaloupe
Forum|alt.badge.img+8
  • Vaak actief
  • December 20, 2025

Heyy lieve ​@justGhast ,

Ah wat super rot..☹️ Die laatste arts was wel oke toch?❤ Misschien kan hij/zij ook eens met school praten, het is nogal vreemd dat er zo weinig rekening gehouden wordt met wat je hebt..😬 Dan kan de arts mss ook nog wat extra uitleg erover geven omdat die zorgcoordinator het niet eens kende..

Liefs❤

ghast
Forum|alt.badge.img+9
  • Topic-opener
  • Topper
  • December 20, 2025

Hoi ​@Cantaloupe 

Ja, de kinderarts vorige keer was super. Had ook oprecht kennis over wat ie zei en zei dat het niet aanstellen was maar dat het oprecht error is. De kinderarts had ook gezegd dat de school gewoon contact op mocht nemen voor extra uitleg enz. maar dat boeide ze waarschijnlijk niet. :(

Groetjes,

ghast

Cantaloupe
Forum|alt.badge.img+8
  • Vaak actief
  • December 20, 2025

Hi ​@justGhast ,

Wat raar.. :/ Is het een idee dat je dit (hoe school reageert) tegen de kinderarts zegt?…❤ Mss kan hij dan zelf contact opnemen met school om te vragen of hij even mag bellen..

Liefs❤

ghast
Forum|alt.badge.img+9
  • Topic-opener
  • Topper
  • December 20, 2025

Hoi ​@Cantaloupe 

Mijn volgende afspraak is over 2 maanden en de assistenten doen er moeilijk over dus ja...😭😭

Groetjes,

ghast

Cantaloupe
Forum|alt.badge.img+8
  • Vaak actief
  • December 20, 2025

Hoi ​@justGhast ,

Kan je mentor mss iets de zorgcoordinator hierover spreken/ vragen of ze alsnog contact wilt opnemen met de arts?..😕 Of anders dat je ouders nog contact hebben met school?…

Liefs❤

ghast
Forum|alt.badge.img+9
  • Topic-opener
  • Topper
  • December 20, 2025

Hoi ​@Cantaloupe 

Ben met van alles bezig voor school. En ik zal nog een gesprek aanvragen om uit te leggen wat dysautonomie überhaupt inhoudt. Dank je voor je reactie.

Groetjes,

ghast