Vraag

gymkleding

  • 19 December 2021
  • 5 reacties
  • 778 Bekeken

Badge

Ik gym op school, 1x in de week. Nu vind ik een turnpakje heel lekker zitten. Ik heb een hele mooie, met velours en glitters en alles. Ik ben er heel trots op en hij was 50,- . Ik wil daarin graag gymmen, met een nike pro broekje. Op de basisschool deed ik het ook altijd in een pakje, maar nu zit ik op de middelbare (in de 3e) en ik twijfel. Iemand tips?


5 reacties

Reputatie 6
Badge +7

Vraag je vriendinnen in de klas of het raar zou zijn. 

Ik heb het nog nooit gezien op het voortgezet onderwijs. Je zult een beetje de vreemde eend in de bijt zijn. Je zult dus opvallen omdat je iets anders doet dan de rest, dus in dat opzicht zou je kunnen zeggen dat het vreemd of raar is. Nu is het aan jou om te bepalen of dat jou wat uitmaakt.

Aan de ene kant zou ik willen zeggen, wees lekker jezelf en own it. Maar aan de andere kant weet ik ook dat leeftijdsgenoten altijd zo lekker wreed zijn. Kinderen zijn meedogenloos. Kinderen die opvallen zijn altijd een makkelijk target voor pesters of andere onzekere kinderen.

Dus als ik een eerlijk advies zou moeten geven, zou ik toch zeggen, doe maar niet.

Reputatie 6
Badge +7

Hoi lievergeennaam_,

In een turnpakje gymmen is echt niet raar. Vind ik dan. Ikzelf doe het soms ook, en een heel aantal mensen uit mijn klas turnt / acrogymt. Die gymmen ook regelmatig in turnpakjes. Nu natuurlijk even niet ivm de lockdown.

En ik ben het helemaal met je eens, turnpakjes zitten gewoon veel lekkerder. Soepel, je kan er goed in bewegen, en ze zakken niet over je hoofd als je even op de kop hangt.

Ja, je zult opvallen, aangezien niemand uit jouw klas het doet. Maar als je een aantal keer je turnpakje hebt aangetrokken zul je merken dat het minder aandacht krijgt. Al noemt mijn gymdocent me nog steeds "turnmeisje”, turnmeisje heeft een naam. Sommige docenten nemen echt nul moeite om namen te leren. Naja, het is beter dan "die daar, met dat rooie shirt… Nee niet jij, jij daar, naast de blauwe! Ja!”

Maar daar ging het even niet over. Je vind het een heel mooi pakje, het heeft je ook best wat gekost. Wat is er dan erger? Een beetje opvallen, of nooit je mooie lekkerzittende pakje dragen? 

Opvallen kan eng zijn, al helemaal als er niet zo’n fijne sfeer hangt in je klas. Maar ik denk echt dat je dit gewoon moet doen. En anders neem je het gewoon mee, alleen voor het goede gevoel, en neem je je andere gymkleren gewoon ook mee. 

Er was eens iemand die haar gymkleren in een plas water had laten vallen, toen heb ik haar mijn gymkleren uitgeleend en zelf m’n turnpakje aangetrokken. Zo verdedigde ze me ook als ik een opmerking kreeg, al waren ze niet negatief. 

Dus stop je pakje gewoon een keer in je tas, dan heb je het in ieder geval bij je. En dan zie je daar wel wat je doet. Meestal voel je zelf het beste wat je echt wil. Luister naar jouw gevoel, niet naar de meningen van anderen. En je gevoel kan ook zeggen dat je het niet moet doen, dat is evengoed prima.

 

Groetjes,

Paardebloem

Hoi het zou voor mij heel bijzonder zijn om dat zelf te mogen weten. Bij ons is t gewoon : wit shirt, blauw sportrokje of korte broek, blauwe kniekousen en witte schoenen zonder merk erop.  Voor jongens meisjes en allemaal.  Ook wel weer makkelijk want zo kom je nooit aan het twijfelen. Maar bij jou mag dat dus wel? Dan zou ik bedenken van hoe zuinig ben ik er op?  Past het wel bij algemene gym enzo. Of wil je het speciaal houden want het klinkt heel mooi en dan ben je er vast zuinig op. Missc kun je met je bff's en je docent overleggen zovan of je het af en toe aan kunt en niet elke keer. Of je neemt het mee en de gewone sport kleren ook en dan wacht je af wat jullie gaan doen. Zodat je het aan kan of niet .

Lieve groetjes Ellen -xxx-

Reputatie 3
Badge +1

Hoii,

 

Ik denk dat ik weet hoe jij je voelt. 
 

Bij ons op school moeten we vanaf 1/1/2024 een fietsbroekje gaan dragen bij gym (de meiden).

 

Ik kijk hier heel erg tegenop omdat ik echt niet weet hoe zoiets gaat zitten tijdens de gymles en of het niet gaat doorschijnen en wat voor ondergoed ik hieronder aan moet doen. 
 

Hoe reageerde jouw mede leerlingen? En wat doe jij onder je turnpakje aan? Zo’n pakje zit toch strak rond je hele lichaam?

 

Xxx Nina.

Reageer