Vraag

gym4 naar havo4 voor kerst

  • 2 November 2022
  • 6 reacties
  • 78 Bekeken

Badge

Hallo,

 

Ik zit momenteel in gym4, maar het gaat moeilijk met Latijn en houd weinig tijd over voor mezelf, ik zit erover te denken om naar havo4 te gaan, aangezien ik vorig jaar op een half minpunt toch nog ben overgegaan.

 

Alvast bedankt!


6 reacties

Reputatie 2
Badge

Hoi,

Ik zit zelf ook in gym. Jaar 2. Ik had dat ook maar ben extra gaan leren om toch gym2 te doen in plaats van havo2. Maar als je het zelf wilt kun je dat doen i guess. Denk er wel aan dat je misschien vrienden kwijtraakt maar ik weet ook niet hoe jou leven is dut dat zul je zelf moeten kiezen. Suc6!

Je moet doen wat het beste voelt! Ik heb ook 4 jaar VWO+ tto gedaan totdat het me teveel was en ik in een burnout belandde. Nu zit ik ook op de havo en heb er echt geen spijt van! Ik zit een stuk beter in me vel en heb veel meer tijd voor leuke dingen!

Badge

Haii, ik herken dit probleem. Ik ben zelf van gym2 naar havo 3 gegaan omdat het mij ook niet lukte om mijn cijfers stabiel te houden. Ik ben erg blij dat ik deze keuze heb gemaakt, want nu kan ik  wat meer mezelf zijn zonder dat ik op mijn tenen loop om mijn cijfers hoog genoeg te kunnen houden.

Reputatie 2
Badge

Hey! Als het echt moeilijk gaat en je maar net over bent gegaan, is het inderdaad misschien beter om naar havo4 te gaan. Je kan ook kijken of je misschien atheneum kan gaan doen? Dat is zonder latijn, misschien is dat ook een goede optie voor als je wel je vwo diploma wil halen :)

Kan je niet overstappen naar atheneum? Dan kan je latijn laten vallen maar heb je wel een VWO diploma

Reputatie 2
Badge +1

Je kunt ook overstappen naar 2atheneum, als dat bij jou op school kan. Ik zou in elk geval zeker een gesprekje inplannen met je mentor, of evt. decaan (heb je die ook al in de onderbouw?) hierover.

Reageer