Vraag

Gezeur Met Mentor Over Coach

  • 4 September 2019
  • 3 reacties
  • 156 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties
Ik heb nog even, dus ik dacht ik schrijf het nu maar vast. Eergisteren was mijn eerste schooldag, en ik had al meteen weer gezeik met mijn mentor. Ze had me een paar dagen van tevoren geappt dat ze wilde dat ik iets eerder op school kwam zodat we gesprek konden voeren. Dit keer was ze op tijd, maar net voordat ze een gesprek met mij wilde starten zag ze een klasgenoot van mij en kapte ze het gesprek met mij af om bij te praten met diegene. Haar beredenering was dat ik het niet erg zou moeten vinden als het naar de pauze werd verschoven. In de pauze kwam ik terug bij haar kantoor. Ik had nog geen zin in ruzie, dus ik besloot om er maar niets van te zeggen, maar toen ging ze net weg. 'Ik heb nu pauze', zei ze. 'Ik ga nu koffie drinken.' De tweede pauze kwam ik weer terug, maar ik kreeg precies dezelfde reactie.

Dinsdag (gisteren) ging het precies hetzelfde. Ik was uit mezelf eerder gekomen, maar ze had nog geen zin in 'een serieus gesprek'. In de pauzes was het precies hetzelfde als maandag.

Gisterenavond stuurde ze een berichtje dat ze vandaag in een tussenuur met mii wil praten. Ik ga er in ieder geval wat van zeggen dat ze me de hele tijd afwimpelt. Natuurlijk gaan er nu mensen zeggen "Ja maar ze is docent en ze heeft wel wat beters te doen dan met jóú praten", maar als dat echt zo was moet ze niet de hele tijd afspraken met mij maken.


Ik weet overigens al wel waarover ze wil praten: Ik moet een coach die me helpt met planning en sociaal zijn, want volgens haar kan ik dat niet. Ik heb vorig jaar 1 ding niet ingeleverd, en daarom zegt ze opeens dat ik mijn huiswerk nooit afhad. Dat is belachelijk, want afgezien van dat ene verslag, had ik maar 2 keer mijn huiswerk niet af in het hele jaar, en dat was omdat ik ziek ben geweest. Als je in de toilet pot zit te kotsen denk je niet meteen aan je aardrijkskunde huiswerk. Ik weet eigenlijk niet waarom ze een gesprek met mij wil. Ze heeft namelijk heel duidelijk gezegd dat ik er niets over te zeggen heb en dat ik het maar gewoon moet accepteren.

3 reacties

Hey,

Ik zie niet een hele duidelijke vraag in je bericht. Klopt dat of heb ik er overheen gelezen? Het is overigens geen probleem hoor. Soms is het gewoon even fijn om je frustraties van je af te schrijven.

Je mentor heeft je verteld dat ze met je wil spreken, maar als het er op aankomt, wimpelt ze je steeds af. Wat stom dat ze van die tegenstrijdige signalen afgeeft! Vreselijk, daar kun je helemaal niks mee... Heb je inmiddels al een gesprek gehad?

Het gesprek zou moeten gaan over een coach die je gaat krijgen. Wat denk je hiervan, een coach? Zelf heb ik al jaren naast een mentor ook een coach. Voor mij is dit erg handig gebleken, omdat ik hierdoor ieder jaar hetzelfde aanspreekpunt had. Ook had ik steeds slechte mentoren, dus kon ik me tot mijn coach richten. Wellicht kan dit dus in je voordeel werken.

Je had 2x je huiswerk niet af, omdat je ziek was. Hoe gaat dat nu? Gaat alles weer goed nu?

Ik hoor graag hoe het is afgelopen!
Gr. Pin
De vraag is eigenlijk wat ik er mee moet als ze me de hele tijd afwimpelt. Ze zegt aan de ene kant dat ik maar tijd voor haar vrij moet maken, maar anderzijds is zij er niet voor mij.

Het gesprek hebben we intussen gehad, maar het kostte haar nogal wat moeite. Weer hadden we gesprek in de pauze. Zij zat yoghurt te eten deze keer maar weer mocht ik niet even een broodje eten. Dat was dan weer onbeleefd.

De coach komt er sowieso, dat staat al vast. Nu nog maar afwachten hoe die het doet.
Ik zou dan verder geen moeite meer doen om een gesprek met haar te krijgen. Gewoon zelf geen initiatief tonen. Jij wil die gesprekken toch niet? Waarom dan moeite doen?

Reageer