Vraag

gesprekken op school

  • 31 January 2023
  • 1 reactie
  • 31 Bekeken

Reputatie 7
Badge +15

Hoi allemaal, 

zoals ik in een ander topic al schreef… heb ik de laatste tijd steeds meer stress… en een heel druk leven, met sport scholl ect. 
maar vindt ik het vooral lastig dat is een hoge prestatie druk voel. Dat ik zodra ik thuis ben, gelijk aan het werk ga, elke avond rond 2u s’nachts in bed lig, en daarna sochtends om 0600 weer wakker wordt, om weer verder te leren  

en met een 7 al het gevoel heb dat ik “gefaald heb… 

 

 

 

nu heb ik dat het afgelopen weekend met mijn moeder besproken, en zij vond ook dat ik veel te veel deed, nu ben ik gestop met mijn kunst lessen… maar sport nogsteeds 10uur in de week+ zit in de leerlingenraad, volg toneel les, zit in de debat club, de natuurkunde club ect. en heb het dus nogsteeds super druk… met leren , Huiswerk ect
 

nu had ik vandaag gesprekken op school… en (ik had het natuurlijk wel al een beetje bedacht) heeft mijn moeder besloten om het er het onderwerp van het hele gesprek van te maken ( HEEL FIJN :( …) 

 

nu heeft school gezegd sws een ander “systeem voor mij in te voeren” wat eigelijk inhoud dat je minder lessen hoeft te volgen, en (tijdens schooltijd) tijd hebt om zelf te bepalen wat je doet, je mag per week een x aantal uur missen, die tijden mag je zelf invullen…. 
 

maar…  nu heben ze gezegd, dat het miss. Sws beter is als ik “minder” schooltijd heb, bijv, dat ik de komende maanden geen muziek, gym , duits & tekenen meer volg ofzo… 

 

maar dat wil ík dus niet.. ik wil gewoon “normaal” naar school kunnen, zònder al die stress, en òok gewoon met vriendinnen af kunnen spreken. Ik heb het gevoel dat alles steeds meer alleen om school draait… iemand alsjeblieft tips/ eige ervaringen, die kunnen helpen?!


 

 Mij_Niet_Gezien



 


1 reactie

Reputatie 1
Badge

Hey hallo, 

 

er vervelend ik had dat eerst ook… maar je moet niet te veel op de vork nemen want dan gaat t fout (wat bij mij is gebeurd)

 

Ik ben zelf hoog sensitief, beelddenker en hoogbegaafd (ik denk 32x zoveel meer dan “normale” mensen)

 

Kijk mijn gesprek (mijn getypte bericht voor andere  dus niet deze maar op mijn acc voor een beetje mijn situatie… miss herken je wel een paar dingen.

 

Ik weet dat je t kan!

Reageer