gerucht op school: leraar met leerling

  • 14 January 2019
  • 2 reacties
  • 120 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties
Zoals iedere leerling op de middelbare school vang ik af en toe roddels en geruchten op. Meestal als het in een gesprek die richting op gaat onthoud ik me van het gesprek en me niks aan te trekken van wat er gezegd wordt.
Maar deze keer lukte mij dit niet. Daarom wil ik het hier even kwijt.

Bij mij op school gaan er geruchten rond dat een leraar iets heeft met een leerling. Zelf heb ik hem een jaar gehad en omdat mijn moeder vaak met hem praat weet ik veel van hem. Daarom was ik ook wat verrast toen een vriendin vertelde dat hij met een leerling zou hebben gezoend op een schoolfeest eind vorig schooljaar. Vorige week ging het met andere vriendinnen weer hierover zij meenden dat hij zelfs een relatie met een leerling zou hebben. Verder staat het algemeen bekend dat hij vorig jaar getrouwd is.

Weten jullie of er in geruchten en kern van waarheid zit en in welke mate deze is verhevigd?
Als niks ervan waar blijkt te zijn hoe ontstaan deze geruchten dan en waarom?

2 reacties

heey,
over het algemeen worden zulke verhalen best wel sterk overdreven. Ook is het zo dat als het waar zou zijn die leraar ontslagen zou moeten worden, een leraar mag geen relatie hebben met een leerling. Dat is tegen de wet. Hij kan daar een strafblad voor krijgen.

Het is vaak zo met zulke geruchten dat hij bijvoorbeeld heeft gedanst met een leerling, vervolgens werd dat doorverteld als schuifelen, dan wordt het zoenen en daarna een relatie. Mensen zeggen vaak dingen die ze gehoord hebben en maken het verhaal nog groter en zo gaat het door. Dat is hoe je roddels de wereld in krijgt.

Kijk het zou natuurlijk wel kunnen, maar die als die relatie uitkomt heeft de leraar echt een probleem. Dus als hij een beetje slim is begint hij er gewoon niet aan.

Xxjee
Badge +5
Dat soort verhalen worden steeds groter naarmate ze door meer mensen worden doorverteld. Wellicht heeft hij een leerling op de wang gezoend. Iemand die dat zag vertelde dat door als "hij heeft haar gezoend" waardoor de volgende dacht dat ze hebben staan tongzoenen. Dat werd vervolgens een halve vrijpartij in het verhaal, en inmiddels hebben ze een relatie in het verhaal.

Omdat zulke verhalen echt kwaad kunnen, zou ik in dit geval de leraar apart willen spreken en hem vertellen welke roddel er rond gaat en dat hij zelf maar moet kijken wat hij met die informatie doet.

Reageer