Vraag

geen motivatie meer om schoolwerk te doen

  • 5 June 2020
  • 5 reacties
  • 153 Bekeken

Badge

Hoi ik zit in de eerste klas van de middelbare school en ik heb vandaag geen motivatie meer om school werk te doen in deze Corona tijd. Ik probeer er wel aan te beginnen maar dan raak ik snel afgeleid. Heeft iemand nog tips? 


5 reacties

Reputatie 2
Badge

Hallo,

Ik heb er ook nooit zin in. Ik moet het toch doen, jij ook. Ik snap dat je er geen zin in hebt.

Bij mij werkt het om een planning te maken met wat je wanneer gaat doen. In die planning zet je dan de tijd en daarachter het vak met de opdrachten die je van dat vak moet doen.

Het kan ook werken om muziek zachtjes op de achtergrond aan te zetten. Bij mij werkt dat niet, maar bij sommige mensen wel.

Als deze tips niet werken zou je eventueel ook nog bij je mentor terecht kunnen. Hij/zij kan je ook tips geven.

Groetjes,

Stoutje

Reputatie 2
Badge +1

Hoi,

Misschien een beetje late reactie maar hier alsnog wat tips:

  1. Schrijf je huiswerk op of print het uit zodat je niet de hele tijd op je mobiel op laptop hoeft.
  2. Maak een planning met beloningen als je iets gehaald heb. Je moet bijvoorbeel 4 vakken doen en over de eerste 2 vakken mag je max 1 uur doen, als je dat haalt mag je een snoepje.
  3. Wat mij heel erg helpt als ik er echt geen zin meer in heb, is een motivatie filmpje kijken via youtube, hier een paar filmpjes:

Zo zijn er nog veel meer video’s.

  1. Je kunt altijd nog samen met een vriend/vriendin huiswerk maken die in dezelfde klas zit. Dan doe je je huiswerk, maar je merkt het bijna niet omdat je ook gewoon aant praten bent ondertussen. (via videobellen of whatsapp bellen ofzo)

 

Groetjes mij

 

 

 

Badge

@Anoniemhulpje  Heel erg bedankt! Ik zal kijken of dat lukt. 

Reputatie 1
Badge

Hey, Iedereen heeft wel eens dat die geen zin heeft om huiswerk te maken. maar je moet het natuurlijk wel doen, Je kan het beste in kleine stapje werken bijvoorbeeld als je 30 woordjes Frans moet leren doe je er eerst 10 dan mag bijvoorbeeld 1 filmpje kijken en dan gaan je zo verder tot je huiswerk af is.

 

Hopelijk helpt je dit

 

Van helpgirl

Persoonlijk heb ik nu echt nul motivatie maar ja ik moet zeggen op school verwachten ze nu sws niet meer zoveel van mij

Reageer