Vraag

frans leren! hoe?

  • 23 August 2018
  • 6 reacties
  • 160 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties
hoi

is het raar dat ik mijn opa's droom wil waar maken terwijl hij al iets van 8 jaar er niet meer is?

toen ik 6 was was ik een keer bij hem aan het logeren.
op die ochtend werd ik wakker was hij aan het bellen. ik rende naar hem toe en vroeg wat zeg je.
toen hing hij op en ging op een stoel zitten. nam me op schoot in zijn "kantor" en zij ik sprak frans.
Ooit als jij later groot ben dan ga ik je die taal leren. mijn droom is dat jij later vloeiend frans kan. hij kon me geen frans leren omdat hij overleden is toen ik 8 was.

ik wil super graag zijn droom laten uit komen. ik wil frans gaan leren. maar het punt is dat mijn school geen frans geeft. hoe kan je frans leren zonder dat school je helpt en je ouders geen geld uit gaan geven?

kan iemand me hier mee helpen?
heeft iemand tips?
kent iemand een goeie site

ik heb duolingo geprobeerd maar als je nederlands en dan een taal wilt leren kan je alleen engels leren.
je hebt wel engels frans maar ik kan nouwelijk engels dus dat kan ook niet

alvast bedankt voor de tips

6 reacties

Er zijn sites zoals wrts.nk of het wad wrs.nl daar kun je Frans leren wanneer je het hoek weet ziek gwn in je AppStore naar apps om talen te leren ik hoop dat het je lukt ?
En ik doe duilingo en ik kan gwn nl - Frans leren
Ik heb Engels leren praten door 2 weken lang door te brengen in Engeland. En dan elke dag met mensen een gesprek te voeren of boodschappen doen, eten en drinken bestellen. Daardoor leerde ik veel Engels en is mijn Engels na 2 weken ruim Schots verbeterd.

Je moet waarschijnlijk gewoon naar school dus even een paar weken door Frankrijk heen reizen gaat niet lukken. Misschien kan je Franse films kijken en dan zonder ondertiteling of met Engelse ondertiteling dan leer je 2 talen in 1. En luister veel Franse muziek. En praat gewoon is op je kamer Frans.

Want woordjes en zinnetjes uit je hoofd leren is leuk, maar in het echte leven heb je niet van die standaard zinnetjes. En daarnaast weet je ook niet hoe de klank moet worden uitgesproken dus daarom is het goed om Franse muziek en films te kijken.

Ik hoop dat je het lukt! Je opa zou dan vast en zeker heel erg trots zijn op z'n kleindochter!

^
Future
Hey,

Ik vind het niet raar dat jij nog zijn droom wil laten uitkomen, ook al is hij al een tijd dood. Dat is juist wel mooi.

Echter vind ik niet dat je het dan maar voor hem moet doen. Ik vind dat je het echt zelf moet willen. Anders lukt het waarschijnlijk ook niet.

Als het te moeilijk wordt om het te leren of om iets te vinden, kun je het natuurlijk altijd uitstellen tot latere leeftijd. Je kan bijvoorbeeld een studie Frans volgen (als je zo ver wil gaan) of later alsnog een paar weken rondhobbelen in Frankrijk.

Ik probeer alleen te zeggen: Het hoeft niet nu. Jij hebt nog een heel leven voor je waarin je Frans kan leren. Waarom moet het nu?

Gr. Pin
Je kunt ook online lesboeken van een Franse lesmethode bestellen, ik gebruik zelf Grandes Ligne.
Hoi heeel anoniem
Ik vind het gek dat jij dat wel kan.
Ik heb gekeken naar nl naar frans en van frans naar engels ze zijn er alle bei niet. Op de site en in de app niet.

Hoi pin
Ik wil de taal zelf heel erg graag leren maar die droom van me opa die zorgt er voor dat ik het nog liever wil.

Reageer