Extreme stress en depressieve gedachtes door examens

  • 16 January 2023
  • 0 reacties
  • 34 Bekeken

Reputatie 1
Badge

Morgen begint mijn tweede toetsweek van dit jaar, mijn examenjaar. Ik ben twee dagen geleden pas begonnen met leren omdat ik tijdens de kerstvakantie heel ziek was en vervolgens DRIE deadlines had vorige week, ik ben overigens ook maar twee halve dagen op school geweest omdat ik mij weer(?) niet echt lekker voelde en ik me alleen maar slechter voelde elke keer als ik naar school ging omdat ik geen vrienden meer heb (lang verhaal) en school sowieso heel veel van mijn energie kost door mijn autisme.

Ik was dus al heel vermoeid en gestrest. Toen ben ik in het weekend begonnen met leren voor mijn toetsen, maar het lukte maar niet. Ik heb verschillende dingen geprobeerd; flash cards, uitlegfilmpjes, samenvattingen maar niets leek te werken omdat ik had steeds hoofdpijn en totaal geen concentratie. Toen heb ik meerdere keren geprobeerd een pauze te nemen om concentratie te vinden maar na 5 minuten onthoud ik al niets meer. En zo bleef het doorgaan voor 3 dagen, steeds achterlopend op mijn schema omdat ik vroeg naar bed ging en tot laat sliep omdat ik kon gewoon niet meer, ik was zo moe en mijn hoofd doet zoveel pijn. Maar vandaag hield ik het echt niet meer. Ik heb echt geprobeerd te leren voor mijn mondeling en toets voor morgen maar het is zo ongelofelijk veel. Elke keer als ik er echt voor ben gaan zitten om serieus te leren eindigde het in een complete breakdown. Het is zelfs zo erg dat ik serieus overwoog om zelfmoord te plegen. Ik had mezelf beloofd dat ik in ieder geval mn eindexamens zou maken en als ik het niet zou halen ik dan zelfmoord zou plegen, maar ik wilde nu toch opeens eerder opgeven.

Het is heel stom, I know, maar ik ben echt ten einde raad. Ik weet NIETS. Ik zie er zo tegen op om morgen een kwartier Frans te praten over een random onderwerp terwijl ik niet veel verder kom dan bonjour en daarna geschiedenis zonder überhaupt één kenmerkend aspect te kennen dat ik er liever een einde aan maak omdat mijn wil om te leven er toch al niet was. Het probleem is dat ik die toetsen toch wel moet maken, twee dagen na mijn toetsweek heb ik twee hele belangrijke deadlines en een presentatie (plus nog een verplichtte schoolactiviteit tijdens de toetsweek :’)) en ze willen dat je de toetsen zo snel mogelijk inhaalt dus dat zou alleen maar meer gezeik en stress opleveren.

Ik haat deze school zo erg. Ik wil zo graag weg maar dat kan niet. Ik wil niets liever dan gewoon kunnen functioneren zonder zulke hoge druk. Ik weet het echt niet meer.


0 reacties

Geen reactie

Reageer