Skip to main content
Vraag

EXAMENSTRESSS

• May 7, 2026
  • 3 reacties
  • 36 Bekeken

Hey, 

(Ff voor info) ik doe havo met het vakkenpakket N&T.

ik heb morgen mijn allereerste examen. Ik heb best veel stress voor de examens. De stress gaat zover dat ik weinig slaap en er fysiek ziek van wordt. Ik wordt iedere ochtend misselijk wakker.

ergens diep van binnen weet ik dat ik de stof prima beheers. Toch voel ik me onvoorbereid. Als ik stress denk ik aan alle situaties die fout kunnen gaan.  Is dat wat ze bedoelen met faalangst???

is er iemand die hier iets van herkent of weet hoe ik hier mee om kan gaan? Dat zou ik fijn vinden om te horen. En als er iemand is die nu ook in de examenperiode zit die het er even met me over wilt hebben vind ik dat ook fijn, ook als jou situatie anders is dan bij die van mij.

vriendelijke groet, 

anoniemmm

3 reacties

Diana
Forum|alt.badge.img+13
  • Vaste gast
  • May 7, 2026

Hoi,

Ik voel met je mee, ik doe ook eindexamen.  
Go for it, het komt allemaal goed.  Meer dan 85% slaagt, wij dus ook.

Knuffel,

L

Forum|alt.badge.img+8
  • Vaak actief
  • May 8, 2026

Hoi, Veel succes!!  Meer kan ik helaas niet doen maar hopelijk ben je over een korte tijd heel blij! (Vast wel)  En ​@Diana  natuurlijk ook!

Groetjes Tjempie xxx

Forum|alt.badge.img+2
  • Praat goed mee
  • May 8, 2026

Hi. Ik laat het ook bij een wens. Ik wens jullie en iedereen die in deze examen cyclus zit, veel succes en vervulling en een geweldig resultaat. Enorm veel succes gewenst lieve ​@Anoniempje99999  en lieve ​@Diana ! 

Groetjes K