Enge docent

  • 21 January 2018
  • 6 reacties
  • 389 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties
Hoi iedereen, ik zit in de derde klas van het vwo en ik heb een probleem met een docent. Ik had deze docent ook al voor wiskunde in de brugklas. Hij maakt vaak ongepaste opmerkingen en heeft echt een ontzettende hekel aan mij. Hij kijkt mijn toetsen veel strenger na dan andere (dus ik haal hierdoor ook bijna nooit voldoendes bij wiskunde) en stuurt me er vaak uit, ook vernederd hij me vaak in de klas als ik een vraag stel. Ook laat hij me vaak nablijven of een gele kaart halen. Ik heb ook tientallen keren gesprekken gehad met school over zijn gedrag, maar het boeit mijn school helemaal niks. Ik ben niet de enige die zich oncomfortabel voelt in de lessen maar ik ben de enige die er iets van durft te zeggen. Daarom haat hij me ook zo erg. Het probleem is, dat hij steeds over de grens gaat, maar niet veels te ver dus school zegt dat we ons niet zo moeten aanstellen. Terwijl hij wel steeds te ver gaat. Ik weet niet wat ik moet doen want school wil niet naar me luisteren, en hij gaat gewoon door. Weet iemand wat ik moet doen?

6 reacties

Je kunt met de hele klas een lijstje maken van waarmee hij te ver gaat. Als ik het zo hoor, zou je dan een heel lijstje moeten kunnen maken. Ga hiermee naar je mentor (of naar de directeur ofzo). Als die niet luisteren, kan het wel eens helpen om je ouders erbij te halen als die het wel met je eens zijn. Uit ervaring weet ik dat het best wel kan helpen als je ouders er mee komen dan als je er zelf mee komt. er wordt dan sneller naar je geluisterd.
Succes
Jonah
Ouders praten of mailen naar de minister van het onderwijs of de leerplicht ambtenaar als je bewijs hebt kan hij ontslagen worden maar doe voorzichtig
Greeettzzz anoniempje
Hoi,

Ik weet niet of die gesprekken ook met je ouders erbij waren, want ouders helpen vaak. School is meestal wel geneigd naar je ouders te luisteren.
Verder, blijf voor jezelf opkomen. Jij zit niet fout en dat weet je. Houd dat zo. Blijf het zeggen dat hij je benadeelt. Ze moeten vanzelf een keer naar je luisteren.

Gr. Pin
Neem je telefoon mij in de klas en Neem het op!!. dan heb je bewijs. doe het wel onopvallend!
Neem je telefoon mij in de klas en Neem het op!!. dan heb je bewijs. doe het wel onopvallend!

Ook al is dat bewijs...
Is dat geen privacyschending?
Het opnemen van je docent is volgens mij tegen schoolregels, maar dat zou je even moeten checken.
Bij ons ontstaat er altijd enorm veel heisa als de schoolleiding er achter komt dat er foto's of video's van docenten zijn gemaakt. Geluidsopnamen vallen daar ook onder.
Niet doen dus lijkt me.

Reageer