Skip to main content

Ik heb veel stress door de eerste dag op middelbare school ik heb nog alleen 1 week vakantie :(

Ik weet niet wat ik moet doen op middelbare school ik kom binnen en dan???

IK heb best veel vragen:

Hoe moet ik mijn leraren noemen meneer/mevrouw…? Leraar? Of met naam? Ik weet het niet omdat ik heb gehoord dat op sommige scholen mag je je leraren met naam noemen en op sommige niet, 

Ik weet ook niet hoe ik moet vrienden maken ik vind het heel erg lastig.

Naast wie moet ik gaan zitten in de klas als ik niemand ken?

Welke rugzak moet ik hebben, zodat oudere klassen me niet uitlachen, maar dat ik ook genoeg ruimte voor spullen heb?

Ik weet niet of mijn schoolboeken (iddink) op tijd komen doordat ik die 5 dagen te laat heb gekocht.

Ik moest mijn account met somtoday linken tot 19 augustus, maar ik wist niet hoe, want mijn school staat niet op het lijst er stond op mail dat als je een probleem met inloggen op somtoday hebt dan moet je op whatsapp bericht sturen naar iddink, maar ik heb dat niet gedaan door al die stress en nu weet ik niet wat ik moet doen.

Heeft iemand ook tips?

(Ik spreekt niet perfect Nederlands dus er kunnen wat (veel) foutjes zijn)

Hallo,

Ben ik weer.

1. Noem je docent/leraar zo: meneer/mevrouw en dan zijn/haar achternaam. 2. Ga gewoon kennismaken met mensen, zo heb ik mijn vriendengroep gevormd. 3. Pak gewoon eentje die je mooi vindt, maakt niet uit wat anderen vinden. Het is jouw rugzak hoor! 🙂. Met dat laatste kan ik je helaas niet echt helpen, want ik gebruik Magister, maar misschien ff iemand vragen dan en je boeken komen vast wel aan. Zeg gewoon tegen de docent dat je boeken niet op tijd zijn aangekomen. Was bij mij in de 1e ook.

Succes!

Liefs,

justGhast

Ik heb veel stress door de eerste dag op middelbare school ik heb nog alleen 1 week vakantie :(

Lieverd je hoeft je geen zorgen te maken het komt allemaal wel:)

Ik weet niet wat ik moet doen op middelbare school ik kom binnen en dan???

Waarschijnlijk staat er iemand bij de ingang die zegt waar je naartoe moet. Misschien kan je eventueel samen gaan met iemand die je kent?

IK heb best veel vragen:

Hoe moet ik mijn leraren noemen meneer/mevrouw…? Leraar? Of met naam? Ik weet het niet omdat ik heb gehoord dat op sommige scholen mag je je leraren met naam noemen en op sommige niet, 

Op de meeste scholen gebruiken ze meneer/mevrouw, maar waarschijnlijk vertellen ze je dat wel.

Ik weet ook niet hoe ik moet vrienden maken ik vind het heel erg lastig.

Gewoon lekker jezelf zijn en dan vindt je vanzelf wel iemand

Naast wie moet ik gaan zitten in de klas als ik niemand ken?

Misschien zie je iemand die ook niemand kent, misschien kan je vragen of hij/zij naast je komt zitten. Zo heb ik mijn vrienden gemaakt!

Welke rugzak moet ik hebben, zodat oudere klassen me niet uitlachen, maar dat ik ook genoeg ruimte voor spullen heb?

Ik zou eentje kopen met veel ruimte, ik zou eens kijken naar het merk Eastpack, daar verkopen ze goede rugzakken. Oudere klassen zullen je altijd uitlachen, maar iedereen heeft in de 1e gezeten

Ik weet niet of mijn schoolboeken (iddink) op tijd komen doordat ik die 5 dagen te laat heb gekocht.

Ik moest mijn account met somtoday linken tot 19 augustus, maar ik wist niet hoe, want mijn school staat niet op het lijst er stond op mail dat als je een probleem met inloggen op somtoday hebt dan moet je op whatsapp bericht sturen naar iddink, maar ik heb dat niet gedaan door al die stress en nu weet ik niet wat ik moet doen.

Het is vast geen probleem als dat niet lukt. Docenten willen je hier vast bij helpen.

Heeft iemand ook tips?

Gewoon lekker jezelf zijn en je niet teveel zorgen maken! Docenten snappen ook heel goed dat de 1e best spannend kan zijn en alles is nieuw, ze zullen je hier goed in begeleiden en je hoeft nooit meteen de eerste dag gelijk lessen te volgen. Je maakt kennis met je mentor, klasgenoten etc.

(Ik spreekt niet perfect Nederlands dus er kunnen wat (veel) foutjes zijn) Ik zie geen foutjes:)

Maak vooral ook plezier, je zult zien dat het echt wel goed komt!

Succes!

xx

Hey!  Er zijn al heel goeie tips gegeven en troost je ook met dit:  iedereen komt zo binnen en heeft dat gevoel!  Ze zijn er allemaal voor het eerst en je deelt dat dus met alle anderen. En wees vooral gewoon je zelf! Het komt helemaal goed, je vind vanzelf leuke mensen die zich net zo voelen als jij. En dan merk je dat je binnen een half uur je al veel meer op je gemak voelt!  Lukt je wel!
Liefs, Tover xxx

P.s. maak je over die link geen zorgen, gewoon vragen aan je mentor op je nieuwe school en dan komt het wel goed. Dat is echt helemaal niet erg!

@justGhast en @X_Anoniem_meisje_X hebben al goede tips gegeven en daar sluit ik me bij aan.

Het is normaal dat je spanning voelt voor de eerste schooldag maar je hoeft echt niet te stressen.

De praktische dingen worden je allemaal wel uitgelegd en met Somtoday gaan ze je echt wel helpen als je er zelf niet uitkomt.

Heel veel plezier. Het komt echt helemaal goed.

Reageer