Skip to main content

Hallo allemaal, ik vraag me echt af waar ik in terecht ben gekomen. Het begon vorig jaar.

Vorig jaar zat ik in 2 mavo en stond ik er zo goed voor dat mn school zei dat ik naar de havo mocht. Mijn ouders dwongen me om naar de havo te gaan en zelf had ik geen keus. Er is dus een school, nog geen kilometer van mijn huis, waar ik graag naartoe wou. We hebben de school gevraagd of ik daar naartoe mocht. Na een half jaar wachten (het was toen een week voor de zomervakantie), kreeg ik te horen dat de school vol zat en dat ik er dus niet naartoe kon. Nu moet ik naar een school 10 km van mijn huis vandaan. Ik wou er in de eerste instantie niet naartoe, maar ik heb geen andere keus zeggen mijn ouders. Vandaag was de kennismakingsdag en ik keek er erg tegenop. Ik ken daar niemand en was dus ook best verlegen toen ik de klas binnenkwam. Gelukkig heb ik 2 ‘vrienden’ gemaakt die achter me zaten. Blijkt dus dat de een later een drugsdealer wil worden. Die blowt, rookt, vaped en doet weet ik veel wat nog meer. De ander is heel stil en snijdt zichzelf enzo. Hier had ik niet op gerekend als eerste dag. Dit is niet gemeen bedoeld naar ze, maar ik voel me niet helemaal fijn bij ze, Heeft iemand nog tips om nieuwe vrienden te maken?

Hoi,

In het begin is dit allemaal een beetje ontdekken. Maar je kent nog niet iedereen, dus geef de hoop niet op. Toen ik naar de 1e ging 2 jaar geleden was er een meisje en die was wel zo raar! En nu is ze mijn beste vriendin! Ik zou gewoon een beetje kennismaken en kijken wie bij je past.

Heyy,

Ben het eens met @X_Anoniem_meisje_X de eerste dagen in een nieuwe klas moet je even wennen en je draai vinden. Alles en iedereen is nieuw voor je en je komt er waarschijnlijk de komende tijd wel achter bij je wie je wel en niet klikt. Wees iig gewoon jezelf en ik weet zeker dat je vanzelf je draai wel gaat vinden!🙂

Liefs, ItsJustMe <3

Reageer