Vraag

een gym docent die in de meisjes kleedkamer komt


Reputatie 1
Badge

mn docen gym kom soms in de kleedkamer waneer wij ons aan het omkleden zijn en ikk voel me daar echt niet pretig bij wat moet ik doen


12 reacties

Badge

Hallo Girls2009,

Het ligt er natuurlijk wel aan of het een man of vrouw is.. Ik denk dat het een man is, vanwege de ongemakkelijkheid. Hebben andere meiden hier ook last van?

Het ligt er natuurlijk ook aan wanneer en hoe vaak iets gebeurt. (Ik ga er even vanuit dat je in de eerste zit) Ik zit nu in de derde en de gymdocent komt alleen bij ons om (wij hebben een mannelijke docent) de deur open te doen en soms komt er een vrouwelijke docent de kleedkamer door omdat iets op slot zit bijv. 

Wat wil je er aan doen?
Ik wens je in ieder geval heel veel sterkte! 

Liefs <3 

 

Reputatie 7
Badge +7

Hoi,

Wat Anoniemisokayx zegt,

Ergens scheelt dat iets; als je gym docent het tegenovergestelde geslacht is, is dit erger dan dat die hetzelfde geslacht is. Je hoort namelijk naar de kleedkamer te gaan van het geslacht dat je bent. Maar aan de andere kant, wil dit niet zeggen dat het oke is. Als je het niet fijn vind dat die gymdocent zomaar binnenkomt, zou je dit moeten kunnen aangeven.

Reputatie 1
Badge
  • Anoniemisokayx ja het is een manelijke docent we hadden vandaag gym en hij kwam weer de kleedkamer in en ja ik zit in de eerst maar ik en nog een paar andere vriendinnen weten gewoon niet wat we moeten doen

Reputatie 7
Badge +9

Ga naar je mentor hiervoor of naar een andere gymdocent om dit te vertellen 

Badge

Hallo girls2009,
Heb je een beetje leuke mentor?
Misschien is het idee om hem/haar in vertrouwen te nemen?
Ze worden niet boos en ze zitten daar om je te helpen.
Het einde van het jaar is bijna, dus je zou het nog kunnen zeggen tegen je mentor!
Weet je al of je hem volgend jaar ook krijgt voor gym?
Sterkte!

Liefs <3

Badge

@Pastel Ik ben het helemaal met je eens!

 

Reputatie 3
Badge +2

Als meerderen er last van hebben ff naar je mentor gaan en zeggen

Badge

praat er met de docent of met je mentor erover, en ik vind niet dat het uitmaakt wat voor geslacht de docent is. als zij er niet prettig bij voelt dat er een oudere de kamer binnenkomt moet het gewoon niet gebeuren

Reputatie 6
Badge +7

Zeg het tegen die docent. 

Met een groepje, dat is sterker. 

Bedenk wat je gaat zeggen. Het hoeft niet heel ingewikkeld te zijn.  “U doet dit, en dat willen wij niet”.  

Als hij moeilijk doet of het niet wil begrijpen zeg je iets als “het is verplicht om gym te doen maar het is niet verplicht om in je ondergoed voor een docent te staan”.

Als hij het weglacht of zegt dat hij het toch blijft doen, vraag je of je er mee naar de schoolleiding moet.  Alles en iedereen is héél erg fel op privacy, dus grote kans dat hij dat niet eens afwacht en meteen doet wat jullie vragen.

 

Reputatie 6
Badge +7

Oh ja, tip.  Als hij in discussie gaat, pas dan op voor of hij vindt dat hij er moet zijn. Dus ga niet de kant op van ‘wat moet u daar eigenlijk’.   Want dan komt er een of ander verhaal over toezicht of dat hij daar nét moet zijn … Pas op als de discussie die kant op gaat, want die win je niet.  Omdat je niet als leerling een docent kunt voorschrijven waar hij binnen school mag zijn. Lukt je niet. 

In plaats daar van kun je het beter bij jezelf houden: Wij hoeven toch niet uit te leggen waarom wij zelf willen bepalen voor wie wij in ons ondergoed staan?    De enige manier (voor hem) om dat te winnen is te zeggen dat hij mag bepalen voor wie jullie in je ondergoed staan… en dat is helemaal niet zo, dat mag hij helemaal niet.

Reputatie 4
Badge +3

Hoe is het nu @girls2009 ?

Reputatie 4
Badge +2

(Ik denk dat het een man is aangezien je het ongemakkelijk vind dat hij in jullie kleedkamer komt.)

wat je zou kunnen doen is naar. Jullie directeur gaan en hem vertellen dat je het nogal ongemakkelijk vind dat er een mannelijke gymdocent bij jullie in de kleedkamer komt. Of je vertelt het aan je gymdocent . Maar ik denk dat je dat niet gaat doen aangezien je het ongemakkelijk vind.

succses!

Reageer