Vraag

Dubbelprofiel profielkeuze

  • 6 March 2024
  • 3 reacties
  • 45 Bekeken

Reputatie 7
Badge +7

Hoi allemaal,

Ik heb een korte vraag.
Als je N&T kiest met biologie, dan heb je als het goed is een dubbelprofiel (N&G + N&T).
Maar als je N&G kiest met natuurkunde & wiskunde B, heb je dan ook een dubbelprofiel (N&G + N&T).

Of is dat niet zo?
Ik hoor het graag.

Groetjes ItzJustin
ps: misschien haal ik dit topic uiteindelijk offline i.v.m privacy, maar dit is wel ff belangrijk om te weten.


3 reacties

Reputatie 6

Ik heb hier geen verstand van, sorry!!!

Misschien andere forummers?

Misschien kan je het aan je docenten/mentor vragen? Die hebben er wss wel verstand van.

Suc6

 

Het klopt, theoretisch gezien zou je een dubbel profiel hebben. Toch is er een verschil waar ik op kan komen, welke vakken je namelijk kan laten vallen na een jaar. Je hebt namelijk een basisvakken en keuzevakken.  Basis kan je niet laten vallen maar keuze wel, de keuzevakken zijn zeg maar ‘je extra vak’. Als je N&G zou kiezen als basis zou je bio nooit kunnen laten vallen, maar natuurkunde wel,  als je N&T zou kiezen als basis kan je natuurkunde niet laten vallen, maar biologie wel. 
 

Dit is tenminste hoe het op mijn school ging… elk keuze profiel is altijd een beetje anders ivm roosters en vakken die ‘speciaal’ zijn voor die school.  


ps: dubbel profiel klinkt wel een beetje overdreven, eigenlijk is N&G meer bedoelt als je (stom gezegd) een paar moeilijke vakken wil vermijden, zoals wiskunde B en natuurkunde. Als je N&G hebt plus wiskunde B en natuurkunde heb je dus eigenlijk gewoon een N&T profiel.

Reputatie 5
Badge +1

Wat je zegt is juist, je hebt bij beide een dubbelprofiel.

Reageer