Vraag

Doorstromen naar havo

  • 29 August 2018
  • 4 reacties
  • 134 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties
Kan je van 3tl in het midden van het jaar doorstromen naar Havo als je hele goede punten haalt? Zo ja hoe hoog moeten die punten dan zijn?

4 reacties

Reputatie 3
Badge +8
Hey,

Indien dit mogelijk is (onwaarschijnlijk) zullen de criteria waaraan je moet voldoen per school verschillen. Niemand zal weten hoe het precies op je eigen school zit. Dus vraag dit vooral na bij je mentor/mentrix, afdelingsleider of een decaan.
Vraag het aan je mentor. Die weet het hetbeste. Maar als je hoge punten haalt en dag en nacht huiswerk maakt is het niet zo slim want het word nog meer en dan is het miss te hoog. Maar blabla dat snap je vast wel
Reputatie 2
Badge +9
Ik neem aan dat je bedoeld met 3tl 3e jaar Theoretische leerweg? Want als je dat bedoel, dan denk ik niet dat dat kan.
Tenminste op mijn school kon je tot je 2e jaar doorstromen naar de Havo. Vanaf de 3e was dat niet meer mogelijk en werd er hooguit uitzonderingen gemaakt voor leerlingen die 9,5 of hoger stonden voor elk vak. Die konden dan ook niet in het midden doorstromen, maar kregen wel Havo werk. Zodat ze aan het einde van jaar 3 zouden kunnen doorstromen, of je kon naar het 4e jaar tl. 1 Jaar Havo nog doen.

Maar dat is per school verschillend dus dat moet jezelf even navragen op je eigen school. Die mensen kunnen je wel informatie geven betreft doorstromen.

Gr: Mr.S
Hoi,

Ik heb wel een stapje hoger gezien: ik zit nu in vwo 5 en er zijn mensen van havo 4 naar vwo 5 doorgestroomd in mijn klas. Dat was mogelijk omdat deze mensen belachelijk hoge cijfers hadden. Desalniettemin konden zij niet zomaar doorstromen en ook niet midden in het jaar. Zij moesten wel een aantal vwo lessen bij gaan wonen, omdat je op vwo stof krijgt die je niet op havo krijgt. Zo konden ze uiteindelijk dus over naar 5 vwo.

Zoiets zal er ook wel zijn van tl -> havo. Maar dat zal je toch echt bij je mentor, afdelingshoofd of decaan moeten navragen.

En anders kun je altijd nog na je eindexamen door naar havo.

Gr. Pin

Reageer