Vraag

Donuts op school verboden, argumenten?

  • 30 October 2023
  • 6 reacties
  • 71 Bekeken

Reputatie 7
Badge +11

Op mijn school is het elke donderdag donutdag. Op donderdag is er namelijk markt in de stad, en bij de bakkerskraam kan je dan 10 donuts halen voor 1 euro. Dus iedereen gaat daarheen voor schooltijd, maar de school heeft dat nu verboden. Alleen is niemand tevreden met deze regel, behalve de docenten, schoolleiding, en natuurlijk de kantine, want die krijgen extra geld binnen.

Is mijn school de enige met zo'n rare regel? Mag dit eigenlijk wel? En weten jullie nog argumenten tegen het verbod?

 

Liefs,

  1.  

6 reacties

Reputatie 5
Badge +1

Je mag volgensmij gwn je eigen eten mee naar school nemen maar goed tegen school kan je niet zoveel doen weet ik uit ervaring.

En als je toch donuts wil kan je ze ook na school halen als je niet te laat uit bent.

Onze school heeft chips verboden wrm weet ik ook niet maar wel raar.

Reputatie 7
Badge +12

Hey !  Heeft de school jullie verboden om vóór schooltijd daar naartoe te gaan? Dat zou denk ik niet eens kunnen en mogen. Onder schooltijd denk ik dat het wel mag, tenminste, als je niet van het terrein af mag.  Als je er wel af mag is dit een loos verbod want ze kunnen je toch nooit vertellen wat je buiten school mag doen. Tenzij de bakker zelf ook meedoet met dat verbod. Ik vind het wel flauw zeg, zoiets onschuldigs als donuts kopen, als het nou iets heel ergs was ….

Hebben jullie een leerlingenraad ?  En anders beginnen jullie een petitie.  Je kunt ook samen de kantine proberen over te halen zelf de donuts te kopen bij die kraam en dan te verkopen xd (zelfde prijs natuulk haha) . Ik vind het heel bijzonder van je school.

Liefs Tover xxx

Reputatie 7
Badge +8

Ik vind het wel heel kleuter achtig van jouwn school. Wij hebben geen regels zoals dat. Ik vind ook niet dat een school daar iets over mag zeggen want het is jouwn geld dat je uit geeft. Je zou misschien handtekeningen kunnen ophalen tegen de regel. Als je meer dan de helft van de leerlingen in de school het kan laten tekenen denk ik dat het wel iets kan doen. 

Reputatie 7
Badge +17

Heel bijzonder. Zo’n verbod lijkt me niet echt houdbaar. Wat je voor schooltijd doet moet je immers zelf weten. Donuts lijken me ook niet echt heel overlastgevend voedsel. Of het moet elke donutdag een gigantische t*ringzooi zijn. Dan kan ik me er nog iets bij voorstellen.😂   Ik ben wel benieuwd naar de reden van het verbod. Heeft school dat ook aangegeven?

 

 

Reputatie 7
Badge +11

Hoi @Natureflower

Ik vind het wel een rare regel zeg! Zoals anderen zeggen zou je een petitie kunnen houden  of handtekeningen ophalen.  Ik vind gewoon dat je je eigen eten mag meenemen hoor.

Groetjes @Monkeyboy08

Reputatie 7
Badge +11

Gezonde school

 

   
We zijn een gezonde school. Daarover maakten we een aantal afspraken. Eentje is dat je geen grote verpakkingen 'snoep' meeneemt naar school zoals een zak pepernoten, chips, een pak koekjes...en zakken vol donuts, soesjes e.d.

Nu is er op donderdag markt in plaatsnaam en we snappen dat het lekker is om daar voor schooltijd even langs te gaan. Toch willen we deze grootverpakkingen met donuts, soesjes en ander lekkers van de markt niet de school in hebben.

Heb het hier thuis ook eens samen over. We vertrouwen erop dat jullie meewerken, zodat het niet nodig is om alle snoepgoed in beslag te nemen.

Dat was het bericht, ik was trouwens vergeten te zeggen dat ik dit vaak niet doe. En na schooltijd is de markt dicht.

Bij de kraam krijg je voor 1 euro soms wel 10 donuts, of je wilt of niet, dus dat is ook nog een gedoe, dus waarschijnlijk mag dat gewoon niet meer.

 

Liefs,

  1.  

Reageer