Skip to main content
Vraag

docente en leerling

• November 16, 2025
  • 1 reactie
  • 66 Bekeken

Hoi allemaal, ik ben meisje van 17 jaar en heb me afgelopen dagen afgevraagd of het gedrag van m’n docente wel alleen lief is of toch kan het een beetje verdacht lijken.

Ten eerste zij is echt heel lief tegen mijn (ook andere leerlingen!). Zij heeft zelfs een bijnaam voor mij bedacht (verkleinvorm van de naam), maar zij gebruikt dat niet echt altijd oftewel niet door de ruimte heen… zij probeert mijn reactie soms op een speelse/luchtige manier uitlokken, toch maak ik meestal comeback (ook op een luchtige manier) wat zij blijkbaar leuk/spannend lijkt te vinden. Zij kwam een keer vragen “hoe gaat het?” En zei vervolgens dat ik haar de dag ervoor een beetje down leek (vond het best lief van haar).

Ik voelde me een keer een beetje niet lekker, dus ik moest bij haar na de afloop van de les ff blijven (m’n mentor was op die dag niet op school) dus zij ging vragen (beetje persoonlijk) “heb jij maandelijkse problemen?” Enz toen reageerde ik gewoon normaal alsof het vanzelfsprekend is en vervolgens gaf zij mij paracetamol en water (haar eigen fles) vanuit haar eigen tas/spullen ipv naar de conciërge door te sturen.

En in de activiteiten week moesten wij naar de bioscoop met daar ging wij toneelstuk kijken en vervolgens naar een andere zaal… eerst probeerde zij mij te begroeten en toen was ik met m’n klasgenoot zij zei “heey (bijnaam)” maar ik kon haar niet teruggroeten omdat het heel druk was en was een soort gemist moment… vervolgens in de andere zaal keek ik even snel om mij heen toen zat iedereen op zijn plek en zag haar mij aankijken en glimlachen, toen had ik dat niet snel door en toen ik het besefte ging ik terugkijken en zag haar nog steeds wachten en met glimlach (die glimlach zonder tanden te laten zien) dus ik glimlachte terug. Zij heeft een keer  mijn telefoon speels net buiten mijn bereik weghouden en toen probeerde ik hem terug te pakken maar zij trok hem iets verder weg van mij dus kon er niet bij en ging natuurlijk niet over haar heen leunen. Uiteindelijk gaf zij de telefoon terug.

ik heb nog veel meegemaakt maar ben de helft vergeten :)

Wat denken jullie hiervan?

1 reactie

ghast
Forum|alt.badge.img+8
  • Vaak actief
  • November 17, 2025

Hoi,

Af en toe kunnen docenten iets te lief zijn en dat niet doorhebben, maar als jij dit niet leuk gedrag vindt kan je dit misschien met je mentor bespreken zodat zij erop aangesproken kan worden. Maar de paracetamol en water vind ik idd super vreemd.

Groetjes,

ghast