Vraag

Docent zei antwoorden examen voor

  • 21 January 2019
  • 4 reacties
  • 249 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties
Hee,
Ik heb een toets gemaakt die meetelt voor mijn diploma. De docent voor dat vak was ook de surveillant, en aan het eind van de tijd liep ze langs en wees ze me op een paar fouten die ik had gemaakt zodat ik ze nog kon verbeteren. Ik heb ze verbeterd. Het maakte niks uit voor mijn cijfer.

Nou valt dit onder fraude. Het was haar schuld, er is geen bewijs (ik denk niet dat iemand het gehoord heeft) en het enige wat ik fout heb gedaan is het verbeteren. Ik heb pricipes, ik zou nooit afkijken o.i.d. bij een examen, maar dit is nu wel gebeurd, ookal veranderde mijn cijfer er niet door.

Ik vroeg me af of ik dit aan de school moest vertellen, aangezien er geen bewijs is, die docent verder heel goed is en ik haar haar baan gun. Ik zou misschien de toets over moeten maken, en zij zou ontslagen worden. Ik gun haar gewoon niet dat ze überhaupt op haar kop krijgt. Maar ze heeft wel mijn toets gefraudeerd.
Dus hellup

4 reacties

Kan je de toets misschien herkansen? Op die manier zou je tenminste van je schuldgevoel af kunnen komen.
Verder zou je jouw docent een mail kunnen sturen waarin je uitlegt dat jij het niet oké vind dat je geholpen bent.
Gewoon laten zoals het is, we hebben meer van dit soort docenten nodig ;))) en jou cijfer is niet veranderd en ze is een goeie docent zoals je al zei.
Hee,

@Anoniem.GHB
Dat ze de antwoorden voor zei heel chill en lief, ik heb ook wel eens afgekeken tijdens een kleine toets, maar tijdens een examen is het niet oké dat ze daar überhaupt toe in staat is.
@yourlocalghost (leuke naam trouwens)
Ik heb met haar gesproken. Ze zei dat ze het gaat het ontkennen en vertelde dat het cijfer toch hetzelfde was. Als ik het toch vertel gaan mensen met haar praten, komt ze erachter en gaat ze een hekel aan me krijgen. Ze kan super eng zijn en boos doen (daarom is het ook zo'n goede docent, niemand durft zijn huiswerk niet te maken). Als ze weet dat ik het toch verteld heb, heb ik pas echt problemen.

Ik kan nu niet advies vragen aan school.😟 Normaal doe ik dat altijd en is er altijd wel iemand daar die me helpt.

D
Ik kan nu niet advies vragen aan school.😟 Normaal doe ik dat altijd en is er altijd wel iemand daar die me helpt.

Je zou ook je ouders en/of beste vriend(in) (Als je deze volledig vertrouwt!) om advies vragen. Kijken wat hun er van zeggen en vragen wat hun zouden doen.

Reageer