Skip to main content
Vraag

docent heeft iets tegen mij??

• January 12, 2026
  • 13 reacties
  • 130 Bekeken

ghast
Forum|alt.badge.img+9

Hoi lieve mensen van het Kindertelefoonforum,

Zoals de titel zegt ervaar ik weer eens wat vervelends en zoals jullie weten is mijn school omgegooid door mijn dysautonomie en orthostatische hypotensie, etc.

Nou.. nadat ik een slecht punt had gehaald voor het pw (wat door mijn klachten kwam) ging de docent ineens super raar doen. Ze vraagt niet hoe het gaat met de stof enz, negeert me en toen ik bij een gesprek was met mijn mentor en de zorgcoördinator had mijn vriend gezegd dat ik op dat moment daar was en ze was zo van: "Ja, dan wil ik dat wel op papier zien.” en zette ze me op ongeoorloofd afwezig.

Dit heeft ze vaker gedaan. Toen ik bijv. voor de pww een ander lesrooster had en niet nr haar les moest had ze me ook al 2x op ongeoorloofd afwezig gezet. En raad eens. Vandaag was ik in de les en ze zet me op ongeoorloofd afwezig??

Wat heb ik dan weer misdaan?

Zouden jullie kunnen meedenken? Het wordt in ieder geval meer regelen met de school..

Groetjes,

ghast

13 reacties

Yusa
Forum|alt.badge.img+14
  • Vaste gast
  • January 12, 2026

Hey lieve ​@justGhast

Wat raar. Serieus, enige wat ik kan zeggen. Ik vind het niet normaal. Kun je het melden ergens?

Sorry dat ik geen goede raad heb.

Liefs Yusa 😘

ghast
Forum|alt.badge.img+9
  • Topic-opener
  • Topper
  • January 12, 2026

Hoi ​@Yusa,

Waarschijnlijk ga ik het morgen aan mijn mentor vertellen. Het is oprecht super irritant dat ik elke keer weer naar de administratie moet en moet uitleggen dat zij mij op ongeoorloofd afwezig had gezet en nee, je hebt wel goede raad hoor.

Groetjes,

ghast

Tover01
Forum|alt.badge.img+20
  • Ster
  • January 13, 2026

Hey! Ja dit is vervelend. Ik heb ook een lerares die alles wat ze kan vinden om mij te corrigeren ook meteen gebruikt. Samen met nog een jongen kunnen we weinig goed doen. Ik zit daar doodstil en probeer niet op te vallen of lachen en mn huiswerk en leerwerk goed te doen (doe ik sowieso wel maar goed) want anders dan komt de preek of straf. Bij elk foutje. Het voelt heel vervelend. Jouw docent gaat nog een stap verder zo te lezen. Dat is gewoon pesterij en opzettelijk dwarsliggen. Goed om dit met je mentor te bespreken want dit is echt niet oké hoor. Ik hoop dat het verandert! 

Liefs, Tover xxx

ghast
Forum|alt.badge.img+9
  • Topic-opener
  • Topper
  • January 13, 2026

Hoi ​@Tover01,

Heb het net bij de administratie gemeld maar zij zeiden dat ik de docent moest vragen het eruit te halen. Dus ook al zit ik niet fout mag zij zeggen dat ik er niet was en heb ik 2 uur nablijven.

.

Cantaloupe
Forum|alt.badge.img+8
  • Vaak actief
  • January 13, 2026

Heyy ​@justGhast ,

Wat stom zeg, kan je je mentor mss een mail sturen hierover?..❤ Of heb je mss een iets van een mail/bericht van hem over dat gesprek wat je naar die docent kan doorsturen? Zo van : ik was dat uur bij mijn mentor, zoals te zien is op het bericht hieronder...

Vind het wel vaag van haar hoor.. :/

Liefs :)

ghast
Forum|alt.badge.img+9
  • Topic-opener
  • Topper
  • January 13, 2026

Hoi ​@Cantaloupe,

Dat is eruitgehaald, maar deze keer zat ik in de les bij haar en heb ik dus geen bewijs wanneer zij zegt dat ik er niet was. Ik maak me super veel zorgen omdat ze het al vaker heeft gedaan en dus weer tegen me kan gebruiken. Maar super bedankt voor je reactie. Ik waardeer het.❤️

Groetjes,

ghast

Tover01
Forum|alt.badge.img+20
  • Ster
  • January 13, 2026

Hey ​@justGhast  wat ontzettend gemeen eigenlijk! Dan zou je voortaan bijna moeten filmen dat je er bent ofzo, en dat mag dan natuurlijk ook weer niet..of zorgen dat een andere school medewerker ziet dat jij daar bent of binnen loopt bij haar les. Dit is niet te doen zo. Je moet er echt mee naar een directielid desnoods of je schakelt de onderwijsinspectie in. Zij pest jou en dat mag echt niet! En bel de Kindertelefoon hier ook een keer over voor goed advies! Succes hoor! 😘

Liefs, Tover xxx

ghast
Forum|alt.badge.img+9
  • Topic-opener
  • Topper
  • January 13, 2026

Hoi ​@Tover01,

Super bedankt voor je reacties. Ik zal mijn mentor erover inlichten. Ik ga ook waarschijnlijk geen hulp voor natuurkunde krijgen op deze manier (het is mijn natuurkundedocente). En volgens mij heb ik over 1 week het natuurkunde pw dat best hard gaat meetellen. Natuurkunde wordt m niet dit schooljaar en dat ligt super hard aan haar. Vorig jaar stond ik namelijk een 7.5. Maar ik zeur te veel dus.

Groetjes,

ghast

Forum|alt.badge.img+8
  • Vaak actief
  • January 14, 2026

Hoi ​@ghast  goed dat je het gaat bespreken. Dit is erg gemeen en oneerlijk. Ik hoop dat het verandert! Dat geld ook voor jou trouwens ​@Tover01  kreeg je ook weer straf? Echt jij moet dat eigenlijk ook bespreken want jullie zijn zulke aardige lieve jongens. En dan telkens straf en boze preken krijgen klopt niet. 

Groetjes Tjempie xxx

Tover01
Forum|alt.badge.img+20
  • Ster
  • January 15, 2026

Hey ​@ghast  laat je weten hoe het ging? Ik hoop goed! Vind het echt stom, dat mens bezorgd jou een nadeel en problemen en dan mag jij het zelf oplossen 🤔 omgekeerde wereld hoor. 

Ik hoop echt dat het opgelost wordt voor jou hoor ! 

Liefs, Tover xxx

P.S.

@Tjempie  dankjewel 😘 ik probeer het te voorkomen, haar geen reden te geven. Het is soms ook irritant, nog niet zoals ​@ghast  hoor maar meer van "iedereen stil? Jij ook Tover! " Of dat ze de klas aanspreekt of "iemand"  even voor de klas haalt en het hw checkt   (dan zegt ze zoiets van even kijken wie we vandaag controleren en dan is dat dus die jongen of ik),      of algemeen met strafregels of op de gang staan ofzo dreigt en hem of mij  dan even apart noemt etc.  Geen idee waarom,  we hebben echt nooit iets raars gedaan maarja.  Maar sorry het gaat om ​@ghast  nu 🤭 

ghast
Forum|alt.badge.img+9
  • Topic-opener
  • Topper
  • January 15, 2026

Hoi ​@Tover01,

Dankje. Ik zit momenteel in een stiltelokaal maar heb over een paar uur haar les en hopelijk gaat ze meewerken want anders word ik er waarschijnlijk uitgestuurd voor tegenspreken maar wie weet. Ik zal je op de hoogte houden.

Groetjes,

ghast

ghast
Forum|alt.badge.img+9
  • Topic-opener
  • Topper
  • January 15, 2026

Hoi lieve forumleden,

Het is eruitgehaald. Bleek een vergissing te zijn.

Groetjes,

ghast

Yusa
Forum|alt.badge.img+14
  • Vaste gast
  • January 15, 2026

@ghast fijn (denk ik?😅) 

Liefs Yusa 😘