Vraag

docent bedanken

  • 6 April 2020
  • 9 reacties
  • 252 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties

Hoihoii,

 

Nu is deze coronacrisis zit ik alleen thuis en krijg ik online les. Ik zit in VWO5 en ik zou graag mijn docenten willen bedanken. Zij zijn super hard aan het werken om alle online lessen zo goed mogelijk voor te bereiden en veel docenten hebben ook nog eens kinderen die nu ook thuis zijn. Ik merk gewoon dat het voor sommige docenten echt even schakelen is en dat vele het zwaar hebben. Ik zou ze daarom willen bedanken of iig mijn waardering uiten. Dit wil ik op een speciale en originele manier doen die ze niet snel zullen vergeten. Helaas ben ik zo creatief als een baksteen en heb ik jullie hulp dus echt wel heel hard nodig..... 

 

Ik ben benieuwd naar jullie ideeën!!

-XX-


9 reacties

Hi Henkie1235,

 

topidee :relaxed:

 

Je hebt helemaal gelijk, een bedankje verdienen ze wel

Ze gaan het vast heel erg waarderen 

Nu nog een originele uitvoering.

Hmmm, ik gebruik zelf wel eens vaker liedjes (met yt video's)  bij het beantwoorden van  vragen. Misschien kun je iets met dat ideetje.

Een voorbeeld vind je hier: https://forum.kindertelefoon.nl/emotionele-problemen-en-gevoelens-29/lastige-situaties-in-mijn-leven-43773/index30.html#post351666

Ik ga je een paar voorbeelden geven. Aan de hand daar van weet je zelf vast een toepasselijk liedje of je kiest eentje die ik hieronder zet. Kijk maar.

Je kunt er natuurlijk behalve die clip op wat tekst bij zetten. Dat het een verhaaltje om het liedje heen wordt. Het is altijd leuk (vind ik dan haha) om stukjes van het originele liedje (van de clip)  te verwerken in de tekst er omheen.

 

Ik heb ff snel een paar liedjes uitgezocht. Ik ken natuurlijk hun muzieksmaak niet, dus misschien weet je iets wat beter geschikt is.

 

Marco Borsato & Guus Meeuwis - Schouder aan Schouder lyrics

 

The Script - Hall of Fame (Official Video) ft. will.i.am

 

Ik ga nog verder wel even nadenken en ondertussen kun jij er alvast over nadenken en anderen kunnen ook dingen posten.

 

Groetjes,

M&M's

Ik denk dat als je ongeveer schrijft wat je hier schreef, je helemaal klaar bent. 

Er zijn veel mensen die waarderen wat de leraren en docenten doen maar er zijn er maar heel weinig die het zeggen.

Als jij het zegt, onthouden ze dat gegarandeerd; omdat je het hebt gezegd en niet omdat je er een origineel youtubefilmpje van hebt gemaakt.

 

Hi Henkie1235,

topidee :relaxed:

 

M&M's

onnodige quote verwijderd

 

Bedankt voor het leuke idee! 

Alleen is het zo dat ik dit in mijn eentje moet zien te regelen. Mijn vrienden vinden het een beetje onzin om iets voor de docenten te doen, want 'wij werken ook hard' 🙄 

We ironisch dat je schouder aan schouder hebt gekozen ivm de 1.5m afstand due gehouden moet worden. Haha

Leuk idee, maar helaas niet voor mij... toch bedankt!!

 

onnodige quote verwijderd

t.

 

Aahhwww.... das echt lief van je…

Ik heb er ook aan gedacht om een kaartje te sturen, maar dan moet ik eerst wat adressen zien te verzamelen....🤔 een mailtje vind ik voor dit dan toch te onpersoonlijk.…

Ik kan vast wel iemand vinden die mij wat adressen kan geven.... 

Heel erg bedankt voor je reactie!! Xx

Hey,

Je kan ook een kaartje sturen naar de school en op naam zetten van je docenten. Je school is waarschijnlijk niet dicht, omdat er nog eindexamenleerlingen rondlopen om hun schoolexamens af te ronden. Docenten komen daarom denk ik ook af en toe nog naar school. 

Ik denk dat wat je doet als bedankje, niet per se origineel hoeft te zijn. Als het maar oprecht is. Kijk, van M&M's weten docenten dat ze zoiets kunnen verwachten, dat past bij hem, maar voor een baksteen als jij (😉) is iets anders misschien veel persoonlijker. Ik denk dat docenten ook al een mail zouden waarderen, want het gaat ook deels om het gebaar. 

Ik ben benieuwd wat je gaat doen!

Gr. Pin

onnodige quote verwijderd

Dankjewel! 

Misschien past een kaartje ofzoiets indd beter bij mij. 

Ik zal nog wel laten weten wat ik ga doen!!

Xx

Hi Henkie1235,

 

xxx

Wel ironisch dat je schouder aan schouder hebt gekozen ivm de 1.5m afstand die gehouden moet worden. Haha

Leuk idee, maar helaas niet voor mij... toch bedankt!!

Jij snapt iig de 'dubbele bodem’, maar je moet natuurlijk iets kiezen wat ook echt goed voelt voor jou.

Als je iets op  papier wilt sturen, iets tastbaars, maar ook weer niet (alleen) een standaard kaartje, waar op zich natuurlijk niets mis mee is, dan zou jij al je leraren een 'diploma’ kunnen sturen. Dan draai je gewoon de 'rollen’ om.

Je kunt er voor elke leraar, als je dat wilt, nog iets persoonlijks op zetten. Maar naar iedereen een zelfde soort diploma sturen is natuurlijk ook prima. Er zijn op internet genoeg sjablonen te vinden die je daarvoor kunt gebruiken.

En bedenk: ‘It's the thought that counts’

Het komt uit een goed hart, dus is alles wat je stuurt goed en daarbij ook superlief en attent :relaxed:

Laat de rest van je klas maar doen wat zij wel of niet willen doen. Dat wil niet zeggen dat jij je hart niet mag volgen. Ik vind het altijd wel mooi als iemand zijn/haar gevoelens om durft te zetten in daden.

Ik begrijp ook wel, dat niet iedereen dat uiteindelijk durft. Niet iets sturen wil niet zeggen dat andere leerlingen niet ook blij zijn met wat hun docenten voor hen doen. Het is niet voor iedereen even makkelijk om hun gevoel te uiten.

Je kunt, als je een klein beetje van knutselen houdt en verder toch niet weet wat je met je tijd aan moet, de 'dankjewel boodschap’ personaliseren door je docent Frans  in het Frans te bedanken, je docent Wiskunde in de vorm van een soort raadseltje/formule enzovoorts.

Je kunt je boodschap eventueel in de vorm van een soort rebus 'verpakken’. Dan moeten ze eerst nog wat hersengymnastiek doen.

Je kunt ook zeggen dat het je hun bijdrage een ‘piece of cake’ vindt. Dat klinkt een beetje, alsof het niks voorstelt, maar al die 'pieces of cake’ samen vormen een taart en die taart is weer een metafoor voor alle kennis die je tot je kunt nemen.

Nou ja, misschien vind je dat allemaal wat ver gezocht. Is ook prima.

Ik wil alleen maar laten zien dat er talloze mogelijkheden zijn en jij kiest gewoon dat wat bij jou past.

 

Als je iets wilt versturen en je weet niet al hun huisadressen, dan kun je alles in één grote envelop, maar wel per docent apart een envelopje, afgeven/zelf in de bus stoppen bij school (dat scheelt je een heleboel postzegels) . @Pin schreef ook al zoiets. Doe er een briefje bij en vraag daarin of de secretaresse of conciërge het in  hun postvakjes wilt stoppen. Je kunt er misschien ook nog wel een extra kaartje bij doen voor bijvoorbeeld de afdeling administratie en de conciërge ofzo. Tis maar een idee.

Als leerlingen uit je klas niet (allemaal) mee willen doen, dan nog steeds kun je anderen, die wel mee willen doen hun namen en klas er op laten zetten. Broertjes. zusjes, buurmeisjes, buurjongens etc.

Alles kan, niets moet.

 

Ik denk dat wat je doet als bedankje, niet per se origineel hoeft te zijn. Als het maar oprecht is. 

Precies dat.

 

Kijk, van M&M's weten docenten dat ze zoiets kunnen verwachten, dat past bij hem

Precies dat, hahahaha :joy:

 

Groetjes,

M&M's

Hey ik ben misschien een beetje laat hiervoor want je hebt denk ik al een idee bedacht. Het is misschien een leuk idee om bij je kaartjes gedroogde bloemen te doen!die kan je namelijk voor altijd bewaren en dat is best origineel. Als je al iets anders had bedacht ben ik benieuwd wat😊

Hey @Henkie1235 ,

Ik vroeg me af wat je uiteindelijk heb gedaan. Ik wil ook iets soortgelijks doen maar twijfel elke keer wat dan precies. Heb je uiteindelijk iets gestuurd? Hoe vonden ze het?

Reageer