Hoi allemaal, ik ben S ik ben 14 jaar oud en zit momenteel in 3 havo.
Even snelle achtergrond informatie: Ik zit jaar voor t eerste op een andere school die veel moeilijker is dan mijn oude school (ik was veel gelukkiger op mn oude school). Ik sta er heel slecht voor (9 minpunten). Ik wil volgend jaar heel graag naar het MBO opleiding sport en bewegen omdat ik daar heel erg blij van word.
School gaat heel slecht en door mijn cijfers word ik heel ongelukkig en krijg ik super veel stress, vakken die eerst goed gingen gaan hierdoor nog slechter (van 7s naar 3en). Ik heb niet echt iemand om ermee te praten en mijn mentor help me ook echt niet. Ik doe echt mijn best voor school maar krijg vaak een blackout tijdens de toets waardoor ik alles vergeet, ik weet niet hoe ik dit moet vertellen aan docenten omdat ze mij waarschijnlijk niet geloven. Ik was ookal 3 maanden clean wat ik door de stress heb verpest. Ik word er echt heel depressief van en huil mezlef elke avond in slaap. Ik trek het echt niet om nog een jaar havo te doen maar ik kan echt niet meer over met 9 minpunten.
Wat het nog erger maakt is dat mijn vriendinnen zonder leren veel betere cijfers krijgen en daar ook echt heel trots op zijn. Ook hebben ze allemaal een vriend of fix behalve ik. Ze praten hier de heletijd over wat me echt heel ongelukkig maakt, niet om hun gelukkig te zien maar meer van ze weten dat ik het kut vind om single te zijn en toch praten ze er alleen maar over ookal vraag ik ze om het niet te doen.
Ík krijg ook elke dag een opmerking naar mn hoofd over mn voorhoofd en ben de laatste tijd vaker ziek.
Heeft iemand misschien tips om dit schooljaar nog door te komen?